Snacks under Diet

Home Forums Kost och Näringslära Snacks under Diet

  • This topic is empty.
Viewing 8 posts - 76 through 83 (of 83 total)
  • Author
    Posts
  • #653289
    anders172 wrote:
    men det e typ bara 2 kcal/tuggummi ändå, så jag bryr mig iaf inte om det lillla.

    Tuggar du ett tag så har dessutom själva tuggandet ”kostat” energi nog för att motsvara/överstiga tuggummits energiinnehåll.:)

    Hur länge vet jag inte men normal tuggfrekvens i kanske 30-45 minuter lär förbruakde där 2 kcal i alla fall.

    #653290
    Flessa wrote:
    Har även läst på detta forum att en tuggfrekvens på 100 tuggningar/minuten kan öka ämnesomsättningen i vila med 20 %.

    Tar detta som att det stämmer, eftersom att det var KG som skrev det.. :)

    Ja den ökar. Dock är jag osäker på om studien du nämner gällde vanligt tuggummi eller nikotintuggummi. Jag har läst ett par studier i ämnet och där har man sett en ökad ämnesomsättning som då primärt berott på nikotinet men även tuggandet i sig.

    #653291
    Flessa wrote:
    Kesella, något chokladproteinpulver och voila.

    Hmm har gainer med chokladsmak, kan ju funka ..
    nån som provat med oboy lr kakao?

    #653292

    GB Lättglass!

    #653293

    Oliver i alla dess former är mitt favoritsnacks på diet!

    #653294

    Akta magen med alla dessa läkerol osv – psssst; ….laxerande effekt…. :D

    #653295

    Jag rekomenderar Coca cola zero! nästa 0,5 i kcal per liter tror jag det var.

    #653296
    Flessa wrote:
    Föredrar loka, så slipper man all syntetskit och allt vad det heter.

    Vilken Loka dricker du då? Alla smaksatta har ju smakaromer tillsatta i alla fall, om man sedan anser natriumvätekarbonat, kaliumvätekarbonat, magnesiumklorid och natriumsulfat som helt naturligt och ickesyntetiskt är ju en subjektiv fråga.

    Men anser man att det så lär ju den naturella kunna ses som fri från syntetiska ämnen.

Viewing 8 posts - 76 through 83 (of 83 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.