Home › Forums › Kost och Näringslära › Söker hjälp med kostschema
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2012 at 20:31 #50876Anonym anvandareMember21 februari, 2012 at 20:31 #122060Anonym anvandareMember
Hallå!
Vore toppen om ni här på body kollat över mitt kostschema och ger mig kritik på det.
Mina ”värden”:
11 Januari 2012:
BMI: 33,4
Fett: 28,6%
BCM(muskler): 46,1%
ECM(vätska): 28,3%Idag vet jag inte exakt, men vikten är nu på 108kg och var då på ca 111kg.
Mina mål:
Nå fett procent på iaf under 20 till att börja med.. och iaf ner till 90kgHur?
Tränat i 3 månader, ca 4 dagar per vecka men är nu igång med 3-split 2ggr per vecka så jag vilar en dag.Gör av med ca:
600kcal när jag går med hunden, raskt i ca 7,5km/h
Gymmar 1 – 1,5h = ca 500kcal?
Daglig aktivitet: Sitter ganska mycket då jag pluggar fortfarande.Kosten:
Det är här jag är lite vilsen.. att dömma av mitt namn här kan ni nog gissa vad jag käkar enligt nu? men känner att orken inte riktigt finns när det kommer till styrketräning och tänkte nu prova att släppa det och käka enligt hederliga in med mindre än vad jag kastar ut så att säga..Enligt 66,5+(13,75*108)+(5,003*195)-(6,775*18) så får jag ut 2405,135 kcal som då är min grundförbrukning..
Sedan är det då detta med att gånga med något mellan 1.2 – 2.0, jag valde 1,5 utan någon vidare tanke bakom det.. och fick då fram 3607,7025
Och så vill jag ju gå ner i vikt, närmar bestämt MINST 1kg per vecka.. så jag drar av 1000kcal på detta och får då fram det gyllene talet: 2607,7025
Min plan, RIS OCH KYCKLING som jag äääälskar! men kommer förmodligen inte att vara helt grönt ljus på detta? kanske inte så praktiskt heller / optimalt vid deff? :what:
Dryck:
Vatten/Cola Zero till allt..Mat:
200g Jasminris = 696 kcal
500g kycklingfile = 706 kcal
25g Whey-80 = 99 kcal
14g EAA = 53 kcal
50g Arla 80% smör = 367 kcal
Totalt:
1923 kcal
53g Fett
200g Protein
163g KolhydraterSå lite tips önskas.. eller ser det något ensidiga upplägg vettigt ut?