Home › Forums › Kost och Näringslära › Söker ostar med låg fetthalt?
Ska som sagt leta efter Milkos 5% och 10%, har fått deras artikel nummer nu och fått höra ifrån Milko/Arla att ICA visst ska ha den i deras system så ska jaga ICA Maxi lite till :emo-thumb
/Emma
Spännande att varken ICA Supermarket eller Kvantum har den på min ort för de brukar ju ha icas egna märke i allt annars
Keso kan funka i ett par maträtter men inte alla.
Ska bl.a. göra äggvite omelett med champinjoner och grönsaker med cheddarost ovanpå och Chefsalad med Mozzarella, sen har jag aldrig varit så glad för keso å liknande men men, får väl lära mig att uppskatta det :p
50E% protein är en hel del, på 3200 kcal, som jag själv äter blir det 1600 kcal från protein och eftersom det går 4 kcal per gram protein, så blir det 400g per dygn. En del proffsbyggare har fått problem med njurarna och det är just njurarna som kan vara känsliga för höga proteinintag. Nu kanske en del säger att friska njurar klarar 400g, men hur vet du hur friska dina njurar är i förväg? Riskera inte dina njurar på sån’t, Man kan få bra resultat på 20E% protein, som den kvinnliga byggaren Yvonne Rossel bevisat och hon var inte svag, tog bl.a. 130 kg i bänk.
Har gjort en receptbok, efter hennes modell 20 E%protein, 20E% fett, 60E% kolh.
http://www.nyttgrepp.se/meramat.html
Avnjuter fullfet hårdost i kuber varje kväll, just nu Gouda ost. Tycker det är ett perfekt livsmedel, hälften fett och hälften långsamt protein.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY