Sommardiet för en tjej

Home Forums Kost och Näringslära Sommardiet för en tjej

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Ni har kanske l

hakkon wrote:
    Ni har kanske läst om glamourprinsessan… Hon lade upp en diet på sin blogg [http://www.glamourbloggen.se] och jvlar vilket liv det blev.. Högprotein diet och självsvält osv… Kände mig bara tvungen att räkna på hennes upplägg

Det här räknade jag på: Halv grapefrukt, 1 kiwi, 1 ägg, 3 äpple, 1dl sötmandel (50g), 3 fiskpinnar, 10 skivor gurka, 1 tomat, 10 gröna oliver, 1 dl majs, halv paprika, 1dl hasselnötter (50g), 100g lax, 100g wokmix.

Ja, fiskpinnar är djävulens påhitt men det var hon som hade det i sitt upplägg så de får vara kvar.

56% fett, 27% kolhydrater och 16% protein. 1600 kcal

Det ser inte jag som en högproteindiet ser ganska normalt ut… Lite låga kalcium, zink, kaliumnivåer samt B1 och B2. Men lite havregryn, ärtor, bönor, något glas minimjölk så är det fixat..

Tänk vad hälsovakten kan göra för klarheten…

Jag läste artikeln om henne på Svd. Hon verkar ju inte ha riktigt alla hemma men…
    Hittar dock inte hennes kostupplägg? Vart står det om det?

Jacksatan wrote:
    Jag läste artikeln om henne på Svd. Hon verkar ju inte ha riktigt alla hemma men…
    Hittar dock inte hennes kostupplägg? Vart står det om det?

På hennes blogg bara att scrolla ner lite…

: Vad vissa gör för att bli av med några kilon.

Några roliga citat:

’Men detta har jag löst genom att en dag i veckan ha en så kallad ”ätdag” då jag äter väldigt mycket av precis vad jag vill. På så sätt slipper jag den värsta hjärtklappningen.’

’Jo, den här dieten kör jag seriöst, men jag är även mycket väl medveten om att det är en vansinnesdiet. Men den är effektiv!’

’Jag testade ett sådant där program förut som räknade ut hur många kalorier man får äta per dag, men programmet var skitdåligt, för om jag hade följt det som programmet räknade ut så skulle jag ha gått upp flera kilo.’

Anna_H wrote:
    : Vad vissa gör för att bli av med några kilon.

Några roliga citat:

’Men detta har jag löst genom att en dag i veckan ha en så kallad ”ätdag” då jag äter väldigt mycket av precis vad jag vill. På så sätt slipper jag den värsta hjärtklappningen.’

’Jo, den här dieten kör jag seriöst, men jag är även mycket väl medveten om att det är en vansinnesdiet. Men den är effektiv!’

’Jag testade ett sådant där program förut som räknade ut hur många kalorier man får äta per dag, men programmet var skitdåligt, för om jag hade följt det som programmet räknade ut så skulle jag ha gått upp flera kilo.’

Håller med… Tror glamourprinsessan behöver lite kostutbildning.. en klassisk 30/30/30 – diet skulle ju funka bättre…

hakkon wrote:
    Håller med… Tror glamourprinsessan behöver lite kostutbildning.. en klassisk 30/30/30 – diet skulle ju funka bättre…

Ja, verkligen! Bör vara både sundare och effektivare. Om sådana som ’glamourprinsessan’ lade ner en tredjedel så mycket tid och energi på att lära sig grundläggande näringslära som på tokbantning med allt vad det innebär så skulle de inte behöva använda vansinnesdieter, som hon själv kallar det.

jag förstår inte riktigt..
    Fiskpinnar är ju inte speciellt nyttigt =S i af inte det som är över fisken =S

Och hur ser en lågproteindiet ut om det här är mycket?:|

Hade inte h

geo wrote:
    De sista 10%

Apropå studenter och alkohol. Den värsta veckodiet jag nånsin sett var en kompis som festat hårt en vecka och sedan gjorde en beräkning av sitt näringsintag. 50% alkohol/20% fett %protein/10% kolhydrater. Det blir man nog hård på…:)

geo wrote:
    De sista 10% är alkohol då, eller? :D :p

Haha :emo-thumb

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.