Home › Forums › Kost och Näringslära › Stenålderskost
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 januari, 2012 at 14:46 #51093Anonym anvandareMember20 januari, 2012 at 14:46 #122971Anonym anvandareMember
Hej alla!
Jag har nu bestämt mig för att rasa i vikt, och en kompis tipsade om stenålderskost som går ut på att man äter magert kött och fisk, samt grönsaker och frukt. Dieten är lik LCHF, fast här äter man inte särskild mycket fett.
Jag hade tänkt att börja gå raska promenader på morgonen och börja gå på gymmet minst 3 gånger/vecka.Men mitt fråga är om någon här inne har följt dieten och när fick ni se resultatet?
Nuvarande vikt: 100 kg
Målvikt: 60 kg
Längd: 163 cm lång
Ålder: 20 år
Kön: TjejÄr det möjligt att gå ner 40 kg på 7-8 månader?
Tacksam för svar:)
Fettisen//
21 januari, 2012 at 01:50 #122972Anonym anvandareMemberLåter maffigt med den nedgången. Lite för snabbt låter det som. Men kör hårt! Styrketräna också.
21 januari, 2012 at 04:00 #122973Anonym anvandareMemberJa kör på jag rasade från 90 kg till 70 på 3månader. Körde kardio morgon och kväll alla dagar i veckan plus styrketräning 5 av 7. Så kämpa på rejält bara så ska du se att di blir i bra sommar form
21 januari, 2012 at 12:04 #122974Anonym anvandareMemberJag förstår att man vill ha snabba resultat men ha inte allt för bråttom. Jag tänker bla att för snabb nedgång kanske kan ge mer löshud tex.
Tänk på att du ska må bra under tiden du går mot ett hälsosammare liv och inte plåga dig.
Ett tips om du ska träna på gym är att verkligen träna hårt med tunga vikter och basövningar. Det kommer både hjälpa dig att bränna fett när du lägger på dig lite muskler och forma kroppen samtidigt som du går ner i vikt.
Så gå inte dit och fjanta lite med 0,5kilos hantlarna som man ser en del göra. Säger inte detta för att vara dryg utan det är bara ett tips som du inte kommer ångra om du tar det till dig.
Här kommer lite inspiration till dig,
[img=http://24.media.tumblr.com/tumblr_lxmz577doI1qhzop3o1_500.png][img=http://25.media.tumblr.com/tumblr_lxmbov0mid1r92t6ko1_400.jpg][img=http://media.tumblr.com/tumblr_lxpufwmQm11r55yv6.jpg][img=http://media.tumblr.com/tumblr_lxpuglqUW81r55yv6.jpg][img=http://1.bp.blogspot.com/-x1M21M1ReFs/TfRggAZ1r6I/AAAAAAAAA5E/UPoHe0Xpbfg/s1600/tumblr_lmnzc8Xt7n1qjq2w1o1_400.jpg]Lycka till!
21 januari, 2012 at 16:24 #122975Anonym anvandareMember”Så gå inte dit och fjanta lite med 0,5kilos hantlarna som man ser en del göra. Säger inte detta för att vara dryg utan det är bara ett tips som du inte kommer ångra om du tar det till dig.”
Sjukt bra inlägg! O vilka tjejer du klistrade in sen… :emo-thumb25 januari, 2012 at 10:36 #122976Anonym anvandareMemberVad ni är gulliga!
Tack för er stöttande inlägg. Jag känner mig mycket laddad nu, och vill verkligen köra på.
Bengeten oj! Det var starkt gjort av dig! Jag har också gjort en tränings schema där jag bland annat ska vara på gymmet förre och efter skolan, och tanken är att köra kardioGober- vilka bilder!! Tänk att se ut så om 7-8 månader.. Hmm rena drömmen. Jag ska verkligen ta åt mig dina råd, men eftersom jag är lite svag, brukar mina kilon ligga på 25 kg, det är väl bra? Eller ska jag höja? Kanske borde jag göra det med tiden.
Jag ska bli SMAL!!!!
25 januari, 2012 at 12:06 #122977Anonym anvandareMemberJag är ganska pro-paleo själv och tror det finns mycket vettigt med stenålderskost. Men läs för all del på och ät inte bara magert kött, grönsaker och frukt eftersom det inte är stenålderskost. Den innefattar även t ex nötter/bär, fet fisk/kött osv. Dock inga mjölkprodukter, som anses väldigt problematiska ur många synvinklar.
Kolla t e x [www.marksdailyapple.com] för klockren och enkel information om stenålderskost.
30 januari, 2012 at 00:08 #122978Anonym anvandareMemberLycka till med din viktnedgång! Tror stenålderskosten är vettig men det viktiga är att du förbrukar mer kalorier än du stoppar i dig. Räkna kalorier och kör låg-intensiv cardio, ofta och länge. Promenader och gym får tummen upp av mig! Ju högre intensitet på cardion, desto mer kalorier förbrukar du men vill du spara och bygga muskler så är lågintensivt bättre… Kör hårt i gymet!! Lycka till!
30 januari, 2012 at 10:58 #122979Anonym anvandareMemberFettisen wrote:Hej alla!
Jag har nu bestämt mig för att rasa i vikt, och en kompis tipsade om stenålderskost som går ut på att man äter magert kött och fisk, samt grönsaker och frukt. Dieten är lik LCHF, fast här äter man inte särskild mycket fett.
Jag hade tänkt att börja gå raska promenader på morgonen och börja gå på gymmet minst 3 gånger/vecka.Men mitt fråga är om någon här inne har följt dieten och när fick ni se resultatet?
Nuvarande vikt: 100 kg
Målvikt: 60 kg
Längd: 163 cm lång
Ålder: 20 år
Kön: TjejÄr det möjligt att gå ner 40 kg på 7-8 månader?
Tacksam för svar:)
Fettisen//
Jag har haft ett antal kunder som kört stenålderskost med goda resultat.
Vad gäller träning så kan det även vara fördelaktigt att lägga in intervallpass, då det medför en del positiva fysiologiska effekter på fettförbränningen.
Då denna typ av träning är av anaerob karaktär så bör du se till att du inkluderar kolhydrater i din kost, såsom potatis och övriga rotfrukter. Ät större delen av ditt kolhydratintag efter träning.
Lycka till och kör hårt!
30 januari, 2012 at 11:05 #122980Anonym anvandareMember1970tals kost funkar oxå. för då fanns inte fetma som ett problem i sverige så som det är idag.
godispåsarna va inte större än ett kuvert. dubbeldajm fanns inte, en lemonad va dyr och nåt man drack sällan, tv-tittandet/datorsurfandet (stillasittandet) va flera timmar mindre per dygn.
det är inte raketforskning om man bara vill vara normalviktig.
30 januari, 2012 at 11:45 #122981Anonym anvandareMemberStenålderskost? Vilken stenålderskost menar man med det?
Påminner om Anders ”Ankan” Johanssons monolog…
”Folk säger ofta ”jag tycker det är så gott med fisk”. Vad är det för snack alltså? Det är en ganska stor djurgrupp man ringar in där, eller hur? Allt från ruda till valhaj, det är gott! Själv tycker jag det är gott med däggdjur. Det tycker jag är gott. Med lite timjan på bara!”.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.