Stora problem

Home Forums Kost och Näringslära Stora problem

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hajsan alla.

Jo det

herrdanne wrote:
    Hajsan alla.

Jo det är så att jag som många andra försöker slimma ner lite och det biter väl så där på mig, jag har blivit mycket tajtare över axlar, armar ben osv men min mage, Den VÄXER!! Hur kan det komma sig??? hur jag än gör så växer den.. Innan så vägde jag iofs väg 92kg som minst. tassar nu runt kring 100kg fast jag är mycket mera muskulös (var 3-4månader sedan jag vägde 92kg)

Hur ska jag gå till botten med det här enorm irriterande och förnedrande problem??

Jag tar en morgonpromenad i 40-50min alla vardagar innan frukost samt lite då och då efter träningspasset senare på dagen.

Midje måtten är nu på kvällen 100-103cm:( men när jag var smal så var det efter en ätardag max 97cm

Det har börjat kännas som att alla tidiga morgonar bara är fögäves…min pappa följer t ex med mig 2ggr i veckan och hans mage krymper ta mig tasen för båda som det är nu:p

/daniel

EDIT: Lite mer info..äter bara kollisar vid frukost då via havregrynsgröt samt två mörkafiber mackor, samt efter träningen då jag käkar lite gröt till samt tar min proteindrink som innehåller lite Vitargo

skriv ner vad du äter o hur du tränar exakt så kanske man kan se nått som kan vara fel….

herrdanne wrote:
    Hajsan alla.

Jo det är så att jag som många andra försöker slimma ner lite och det biter väl så där på mig, jag har blivit mycket tajtare över axlar, armar ben osv men min mage, Den VÄXER!! Hur kan det komma sig??? hur jag än gör så växer den.. Innan så vägde jag iofs väg 92kg som minst. tassar nu runt kring 100kg fast jag är mycket mera muskulös (var 3-4månader sedan jag vägde 92kg)

Hur ska jag gå till botten med det här enorm irriterande och förnedrande problem??

Jag tar en morgonpromenad i 40-50min alla vardagar innan frukost samt lite då och då efter träningspasset senare på dagen.

Midje måtten är nu på kvällen 100-103cm:( men när jag var smal så var det efter en ätardag max 97cm

Det har börjat kännas som att alla tidiga morgonar bara är fögäves…min pappa följer t ex med mig 2ggr i veckan och hans mage krymper ta mig tasen för båda som det är nu:p

/daniel

EDIT: Lite mer info..äter bara kollisar vid frukost då via havregrynsgröt samt två mörkafiber mackor, samt efter träningen då jag käkar lite gröt till samt tar min proteindrink som innehåller lite Vitargo

Nu vet jag ju inte riktigt hur mycket du har tränat innan, men om d har gått upp 8 kg på 3-4 månader så känns det inte helt orimligt att anta att en hel del av det är fett. För mig personligen så ligger nästan allt fett runt mage. Jag har gått upp ca 8 kg sedan jag var som hårdast i sommaras och armarna har är fortfarande ganska hårda medan magen har ökat rejält. Så troligt viss ligger mycket av den vikt du gått upp runt magen.

Sen varför du inte går ner så är det helt säkert för att du får i dig mer energi än vad du äter. Så jag instämmer med föregående skrivare, skriv ner vad du äter så kanske nån kan ge dig lite tips så att du kommer på rätt spår.

oki ska f

V

Jag vill gärna inte tro att jag gör för lite cardio när jag går ut och går 1h det första jag gör på morgonen samt 10-20min rullband efter träningen:(

herrdanne wrote:
    oki ska försöka återskapa det som det har sätt ut nu i veckan

mål 1: 6-10 ägg vitor, omega 3, ALA, vitaminer/mineraler och 3-5dl lättmjölk (ibland havregrynsgröt 100-200g)
    mål 2: 250g Kesella
    mål 3: Kan bli vad som helst igentligen, men oftast bruntris 50-100g samt kyckling eller något annat kött,
    mål 4: 250g kesella, omega 3, ALA
    mål 5: 2dl havregrynsgröt
    mål 6: Protargo och v12 turbo
    mål 7: Olika., men det brukar vara resterna som blir mål 3;) omega 3, ALA
    Mål 8: 6-10 äggvitor

Dricker ca 5-10dl vatten till alla målen förutom frukosten

Jag kommer inte ihåg hur många Kcal det var men inte över 3000Kcal, om det var det så var det inte med mycket.

Men så här har jag käka hur länge som helst igentligen och då var det ingen fara, just att det bara är magen som växer och att jag blir hårdare på alla andra ställen är bortom mig..

Var är fettet i dieten? Fett behövs för att bränna fett, så är det bara.

Fett behövs, och ganska mycket om du ska bli hård, det är dock vad jag tycker.

LarsK wrote:
    Var är fettet i dieten? Fett behövs för att bränna fett, så är det bara.

Fett behövs, och ganska mycket om du ska bli hård, det är dock vad jag tycker.

Jag tänkte att det räckte med det som fanns i omega3 kapslarna?..vad ska jag lägga till för form av fett då? för det handlar inte precis om att ta lite extra på en macka t ex:whistle:

herrdanne wrote:
    Jag tänkte att det räckte med det som fanns i omega3 kapslarna?..vad ska jag lägga till för form av fett då? för det handlar inte precis om att ta lite extra på en macka t ex:whistle:

Ex på fett du kan lägga till under dagen: Olja till/på kycklingen och riset eller en näve mötter (cashew tex) eller lite avokado.

Ping wrote:
    Ex på fett du kan lägga till under dagen: Olja till/på kycklingen och riset eller en näve mötter (cashew tex) eller lite avokado.

Ahh just det ja, det hade jag inte tänkt på det med nötter, ska man käka det som snack på kvällen då eller?

herrdanne wrote:
    Ahh just det ja, det hade jag inte tänkt på det med nötter, ska man käka det som snack på kvällen då eller?

Jag tycker det är utmärkt att de sista målen på kvällen äta mest fett/protein.

Jag ser till att få i mig snabba kolhydrater/protein direkt efter träningen, sen när ja kommer hem äter jag ett vanligt mål, typ kyckling/ris, och då kanske klockan är runt 19-20:00, och de sista 2målen efter det blir bara protein/fett.

Jag tycker rapsolja är kanon, bara att skvätta på riset, så mycket som du anser att du behöver, en matsked ca 13g fett.

Nötter; cashew, sötmandlar, makrill är en helt underbart bra fettkälla, riktigt bra!

Men börja med att se till att du får i dig lite bra fetter på kvällen, och då ihop med protein och inga kolhydrater.

Du får testa lite på känn om det inte är så att du räknar och vet hur mycket du får i dig av allt, lättare om man vet exakt vad man stoppar i sig.

//Lars

skit bra tack för alla tips än så länge! det uppskattas enormt!:worship:

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.