Home › Forums › Kost och Näringslära › Sunt alternativ till ABCDE?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 oktober, 2010 at 14:37 #55008Anonym anvandareMember26 oktober, 2010 at 14:37 #139825Anonym anvandareMember
ABCDE fungerar enligt många inget vidare, men finns det ett sunt alternativ för att boosta muskelutveckling ifråga om att cykla över- och underätningsperioderna? En månad bulk, en månad deff…kan det vara ett vettigt upplägg?
Nån med erfarenhet av det här eller någon annan lyckad variant?
26 oktober, 2010 at 14:44 #139826Anonym anvandareMemberEnkelt, gör den mindre extrem. Hela tanken med det extrema i ABCDE bygger ju på teorier om fördelar med just DET upplägget.
Men inget hindrar ju dig från att välja lägre överskott och lägre underskott. Men då är det ju inte längre ABCDE.
26 oktober, 2010 at 16:10 #139827Anonym anvandareMemberAnser du att det är en bra idé med 14-dagarscykler?
26 oktober, 2010 at 17:16 #139828Anonym anvandareMemberSkyrocket wrote:Anser du att det är en bra idé med 14-dagarscykler?Bra och bra. Känns som ett, i bästa fall, helt obetydligt upplägg som kräver lite mer krångel. Med stor risk står man bara och trampar tror jag.
26 oktober, 2010 at 23:56 #139829Anonym anvandareMemberFörsökte med detta upplägg (mer eller mindre) ett tag men insåg ganska snart att det hade negativ inverkan på muskelbyggandet. Lättare att ta en sak i taget istället för att göra bägge samtidigt. Nu försöker jag mest ligga på +-0 kalorier de dagar jag inte tränar och blåser på med extra mkt de dagar jag styrketränar.
Får se hur det går med det, men ABCDE metoden lät lockande och bra till en början måste jag erkänna…27 oktober, 2010 at 14:27 #139830Anonym anvandareMemberJust. Får nog bli uppätning 6-7 månader följt av 2 månader deff för egen del.
28 oktober, 2010 at 02:03 #139831Anonym anvandareMemberEnligt ABCDE beror 14dagarscyklerna (är det inte tolv dagar har jag läst nånstans?) på att kroppen inte ska hinna ”ställa om” till ett nytt energiintag. Att förlänga intervallerna borde då innebära att kroppen de facto hinner ställa om vilket borde ge sämre resultat. Pröva att göra den mindre extrem om det inte känns bra, man måste ju inte bulka ihjäl sig och ta två av allt ena veckan och svälta nästa. Lägg det på en nivå som passar dig!
Har för övrigt kört just ABCDE med riktigt bra resultat men det var några år sen nu (så för vissa funkar den ).
28 oktober, 2010 at 10:55 #139832Anonym anvandareMemberOkej. Utifrån vad jag läst har jag fått intrycket av att hela upplägget ser bra ut på papperet men inte fungerar i praktiken. Men du menar alltså att det verkligen funkar för att boosta muskelutvecklingen? Blir sugen att prova ändå när du skriver att du fått bra resultat.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.