super bulk!, hur?

Home Forums Kost och Näringslära super bulk!, hur?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • Author
    Posts
  • #656864

    Kör man rövtung styrketräning så kommer kroppen skrika efter mat. Tränar jag tungt så äter jag automatiskt mycket mat, har inget val eftersom kroppen fungerar som en smältugn vid tung träning så man är hungrig som en varg hela tiden. Tränar man normalt så äter man normalt också. Så funkar det för mig. Kanske därför jag aldrig lyckats deffa och köra tungt samtidigt…

    #656865

    Stick iväg å drick sälmjölk. Säl ungarna som diar gått 2kg / per dag :D

    #656866
    Hazeblazer wrote:
    Ät inte mackor om du eller ni vill gå upp i vikt.
    Om du vill få kvalitet utav bulken med någorlunda lite fett på köpet så bör du äta ordentlig mat så som det vanliga, kolhydrater (ris, pasta, potatis etc.) tillsammans med kött, ägg m.m. minst 4-5ggr/dag. Det är inte lätt att äta på det här viset, men vem ställde kravet på svårighetsgrad?

    Ett annat bra tips på om ni vill grisbulka ordentligt och få i er mycket kalorier på ett hyffsat enkelt sätt så kan ni göra följande:

    Willys 1kgs ”risgrynsgröt” (refill korven)
    1-300g musli
    40-60g vassle

    Bara gröten innehållet 1000kcal och med musli komer det nog upp i mellan 13-1800kcal om inte mer. Man får ner detta ganska enkelt och är helt okej att äta, för mig brukade det ta ca 15min att äta :D.
    Observera att detta inte är optimalt om man är petig med allt socker man också får i sig på köpet, men man blir odentligt stark av det.

    Cashew nötter innehåller runt 500kcal/100g och både bra med protein och kolhydrater så detta kan också vara bra att slänga in i kosten.

    Vissa upplever att dom blir slöa av att äta så mycket kolisar, då kan det vara till fördel att äta mycket fett och protein istället.

    Glöm inte att komplettera med Rövtung styrketräning! :emo-thumb

    Mackor/bröd med bra pålägg är en alldeles utmärkt del i en uppbyggnadsfas (bulk)!

    #656867

    Jag förstår inte alla som har problem att gå upp. Har ni inte förstått att ni äter för lite mat? Det finns inga hemligheter, se till och börja äta och ligg på ett kaloriöverskott så går du upp i vikt punkt slut.

    #656868
    Tobbe K wrote:
    Mackor/bröd med bra pålägg är en alldeles utmärkt del i en uppbyggnadsfas (bulk)!

    Håller med!
    Tack för senaste passet Tobbe! Samt Brownien! Henke gav mig den och den var sjukt god med ett glas mjölk efter passet 8)

    #656869
    nyrreThaMan wrote:
    Jag förstår inte alla som har problem att gå upp. Har ni inte förstått att ni äter för lite mat? Det finns inga hemligheter, se till och börja äta och ligg på ett kaloriöverskott så går du upp i vikt punkt slut.

    Lätt att säga, men det kan vara mycket svårare för vissa än det är för andra beroende på hur bra näringsomsättning du har i kroppen. Endel kan äta för två och fortfarande knappt gå upp ett gram i vikt.

    Ät många måltider, många mellanmål

    Ett bra tips för att orka mycket mat är att inte dricka förens efter maten, och själv brukar jag blanda i något extra i mjölken också för att göra den mer kaloririk :D

    #656870
    Lofarn wrote:
    Lätt att säga, men det kan vara mycket svårare för vissa än det är för andra beroende på hur bra näringsomsättning du har i kroppen. Endel kan äta för två och fortfarande knappt gå upp ett gram i vikt.

    Ät många måltider, många mellanmål

    Ett bra tips för att orka mycket mat är att inte dricka förens efter maten, och själv brukar jag blanda i något extra i mjölken också för att göra den mer kaloririk :D

    något extra.. låter suspekt :whistle:

    tack för tipsen!, jag går häldre upp för mycket i vikt.. för jag deffar riktigt snabbt,

    hur kan man se om man går upp sakta bra i vikt, är det att gå upp 0.5 kg vid varje morgon vägning eller?, hur kan man veta om man går upp i vikt sunt eller osunt?

    #656871
    Flessa wrote:
    0,5 Kg per dag är att ta i. En hälsosam viktuppgång innebär ungefär 0,5-1,5 Kg per vecka.

    Anser du att en viktuppgång på 1,5 kg i veckan, alltså 78 kg om året är hälsosam? Motivera gärna det!

    #656872
    Flessa wrote:
    Inte varje dag ett helt år naturligtvis! Menar under en kortare period, t. ex om man är underviktig och eftersträvar normalvikt..:).

    Varför föreslå en överdriven viktuppgång till en som inte är i den situationen då? Och vad är din motivering till att en underviktig individ skulle gå upp så snabbt?

    #656873
    Tomas_O wrote:
    Blir så trött!, går inte upp i vikt!, flyttat in med bruden och vi knullar som kaniner måste vara därför!

    Jag brukar ta en gainer efter gökandet, alltså om jag har tillgång och ork till det. :p

    #656874
    Flessa wrote:
    därför att personen undrade om han kunde gå upp ett halv kilo om dagen och ifall det var hälsosamt, jag föreslog bara att om han vill gå upp i vikt så är den mängden på en vecka mer att gå efter, än per dag.

    Nej du påstod att 1.5kg i veckan är en hälsosam viktuppgång och det är det definitivt inte. Därefter motiverade du det med att det skulle vaa bra för underviktiga. Och då undrar jag varför det skulle vara bra för underviktiga och om så är fallet, vad har det med trådskaparen att göra (som ju inte lider av grav undervikt)?

    #656875
    Flessa wrote:
    Syftade kanske mer på undernärda, än underviktiga…

    Och då tjänar man på hastig viktökning? Har du överhuvudtaget någon koll på vad du pratar om så kan du ju i alla fall motivera VARFÖR det är bra.

    #656876
    Flessa wrote:
    ja, om man lider av akut undernäring av anorektiskt slag så är man faktiskt rådad av läkare att gå upp minst 0,5 Kg/vecka, så du får tyvärr inse att det stämmer kung vedder.

    Du skrev ju 0.5-1.5 kg. Och fortfarande lika helt irrelevent i den här tråden. Och varför kan du inte slura skriva dina sjukt töntiga avslutningar om ”kung” hela tiden. fattar inte att du aldrig tröttnar på att göra dig själv till åtlöje på det här forumet.

    #656877
    Flessa wrote:
    Hellre 0,5-1,5 per vecka än 0,5 per dag, anser du inte det?

    En ökning av 0,5 kg om dagen innebär ett överskott av 3500 kcal (i teorin) och det kan du väl själv räkna ut att han inte anser det särskilt hälsosamt?

    #656878
    Flessa wrote:
    Hellre 0,5-1,5 per vecka än 0,5 per dag, anser du inte det?

    Något annat har jag inte sagt, återigen byter du riktning. Först var 0.5-1.5kg en hälsosam viktuppgång, då fick du mothugg och plötsligt gällde det underviktiga. Då fick du ocksp mothugg och vips handlade det om undernärda. Nu frågar du mig om jag tycker att det är bättre med mindre ohälsosamt än mer. Där är ju svaret GIVETVIS ja, vad skulle det annars vara?

    Och gällde ditt senaste ”bud” trådskaparen, den underviktige eller den gravt undernärde nu? Börjar bli svårt att hänga med.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 45 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.