Home › Forums › Kost och Näringslära › Svårt att äta!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 oktober, 2011 at 13:23 #51616Anonym anvandareMember11 oktober, 2011 at 13:23 #125100Anonym anvandareMember
Tjena, nu är det så att jag ska börja bulka upp mig lite!
Men grejen är att jag har svårt att få i mig mycket mat osv.
Väger just nu 81.3 och är kring 190cm lång.
Dock är det lättare att dricka tex protein osv. Hur är det då att bulka på tex Gainer? Funkar det eller är det totalt värdelöst? Dvs äta så mycket som möjligt sen kanske dricka massa gainer pro också?
Mvh
11 oktober, 2011 at 15:15 #125101Anonym anvandareMemberDzeL wrote:Tjena, nu är det så att jag ska börja bulka upp mig lite!Men grejen är att jag har svårt att få i mig mycket mat osv.
Väger just nu 81.3 och är kring 190cm lång.
Dock är det lättare att dricka tex protein osv. Hur är det då att bulka på tex Gainer? Funkar det eller är det totalt värdelöst? Dvs äta så mycket som möjligt sen kanske dricka massa gainer pro också?
Mvh
Personligen skulle jag inte köra för mycket gainer då jag inte tror det är så bra att ösa i sig massa socker flera gånger om dagen.
Testa att gör en egen ”gainer”
tex,
Mjölk
banan
havregryn
proteinpulver
någon matsked rapsoljaNer i blendern.
Kör den två gånger om dagen som komplement till övriga kosten. Sen var inte rädd för att äta mat med mycket energi, ha grädde i köttfärsåsen osv.
11 oktober, 2011 at 15:22 #125102Anonym anvandareMemberMer grädde och riktigt smör i maten är grejjer det
7 november, 2011 at 21:13 #125103Anonym anvandareMemberJag har precis samma problem som TS.
Kan dricka hur mycket som helst men inte äta.
Något säger stopp. Någon som kan hjälpa?8 november, 2011 at 16:33 #125104Anonym anvandareMemberGatulyrik wrote:Jag har precis samma problem som TS.
Kan dricka hur mycket som helst men inte äta.
Något säger stopp. Någon som kan hjälpa?Tyvärr så tror inte jag att det är mycket att göra. Jag har haft detta problem sen jag började träna för 15 år sen. Har testat att tvinga i mig mera mat än jag orkar. Kan funka i några dagar sen säger kroppen ifrån totalt och så får man inte i sig ett skit på nån dag istället.
Det enda som hjälpt mig är att köra proteindrinkar med rapsolja i. Körde 1dl om dagen. Skulle vilja köra ännu mera men vette fan hur nyttigt det är i längden:(
8 november, 2011 at 17:45 #125105Anonym anvandareMemberÄt jävligt goda grejor. då går det ner mycket enklare.
8 november, 2011 at 18:10 #125106Anonym anvandareMemberSammy wrote:Ät jävligt goda grejor. då går det ner mycket enklare.+1
pizza och glass blev min räddning
8 november, 2011 at 18:29 #125107Anonym anvandareMemberSpagetti och köttfärsås med vispgrädde i är sjukt gott, det går man upp i vikt av…tro mig
9 november, 2011 at 10:58 #125108Anonym anvandareMemberSammy wrote:Ät jävligt goda grejor. då går det ner mycket enklare.mysglenn wrote:+1pizza och glass blev min räddning
Enda problemet med det är att kunna sluta med det när gener/hormoner ändrar ens metabolism med åldern… :ph34r:
9 november, 2011 at 19:05 #125109Anonym anvandareMemberom man vill va liten och tunn. när man är gammal ska man ha pondus
skämt å sido.
äta jävligt goda grejor behöver inte betyda sockervadd och pepparkaksdeg. Men om man ska käka 300g kycklingfile och ett bra lass kolhydrater och fett till det så underlättar det ju om filén inte är torr och äcklig och det är tråkigt torrt ris och sen ta någon matsked olivolja i flabben. så som vissa optikillar äter.
Gör kycklingen i en ugnsform med matlagningsgrädde och ha goda klyftpotatisar till. kanske en klick Tzatziki oxå så blir det göttans. väg och räkna om du är för nojig för att brudarna inte ska flockas runt dig.
10 november, 2011 at 11:55 #125110Anonym anvandareMemberHaha! Bra tips där.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.