Svårt att bygga massa, tips på bra kost??

Home Forums Kost och Näringslära Svårt att bygga massa, tips på bra kost??

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Är 18 år, 185cm lång och väger ca 70kg. Har tränat gym i cirka 1 halvt år nu, och har försökt äta proteinrik mat. Men har inte gått upp mycket alls i vikt. Jag har inte använt några kosttillskott. Mitt mål med träningen är att gå upp i vikt och bygga massa. Så nu behöver jag tips på bra mat och kosttillskott som hjälper mig att nå mitt mål. Hade varit jätte bra om någon radade upp bra mat för alla olika mål under dagen. Och även bra kosttillskott som kan hjälpa mig.
    Tack på förhand.

Det som gäller är att om du äter mer än du gör av med så går du upp i vikt. Du skriver att du försökt äta proteinrik mat och om jag får tolka fritt så tyder det på att du äter lite utav de andra näringskällorna (fett och kolhydrater). Protein är väldigt mättande och därför svårt att proppa i sig stora mängder utav det innan man blir mätt. Om du tar istället kolhydrater så kan du trycka i dig mer sådana utan samma mättnadskänsla, därför rekommenderar jag att du drar upp dina kolhydrater (skulle behöva veta bad du äter för att göra närmare analys, detta är enbart grundat på vad jag tror du proppar i dig.).

Bra kolhydrater hittar du i potatisk, fullkornspasta, ris, grovt bröd, gryn m.m. Kolhydrater finns även på pulverform, mm har en långsam kolhydrat (slow carbs). Vilken form utav kolhydrater du ska ha beror på när du ska äta dem, tex. vill du ha snabba kolhydrater direkt efter träning men inte till middag. Gainer är ett annat kosttillskott som du skulle kunna använda dig utav.

Hur ser det ut med fetter? Får du i dig tillräckligt mycket fett också?
    Om du vill ha hjälp med ett skräddarsytt kostschema kontakta en Personlig tränare så ska de kunna hjälpa dig att få dina Gains ;)

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.