Home › Forums › Kost och Näringslära › Svårt med maten, hjälp!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
3 november, 2011 at 23:22 #51660Anonym anvandareMember3 november, 2011 at 23:22 #125263Anonym anvandareMember
Tja!
Har ni några tips hur man kan göra med maten?
Just nu käkar jag:
Frukost: 2dl havregryn med 1 rått ägg i + lite äppelmos.
lunch: 1 burk tonfisk + ris och lite majonäs till det
middag: kött/fisk/fågel + ris/pasta/potatis
Mellan målen äter jag hårdbröd med protein groddar med smör, kalkon och lite ost. Keso, Samt frukter.
Sen dricker jag väll 3-5st protein shakes per dag, och 1 gainershake varje dag.
Har väldigt svårt att få i mig maten. Nån som har lite tips vet att jag inte har skrivit hur mycket av varje jag äter men försöker få i mig så mycket som möjligt iaf av kött/fisk/fågel. För proteinets skull.
Lite tips på ”billig” näringsrik/bra mat att äta som är lätt lagat? Väldigt ny inom mat världen eller vad man ska säga. Men vill få i mig så mycket protein som möjligt och mat. Eftersom jag ligger på bulk nu.
Väldigt tacksam för tips&trix!
Mvh
3 november, 2011 at 23:42 #125264Anonym anvandareMemberProtein, griskött, nötkött, kyckling, fisk, mjölk, keso, ägg, proteinpulver.
Kolhydrater, ris, pasta, potatis, havregryn, frukt.
Fett, smör, rapsolja, olivolja, avokado, grädde.
Vitaminer och fibrer, Grönsaker.
Ja så enkelt är det, helt vanlig mat. om du vill öka i vikt så hade jag skippat tonfisk och istället ätit tex lax och makrill som är fetare och innehåller omega-3.
Ät som du gör nu men var inte rädd för att lägga till mer fett och kolhydrater om du står stilla i vikt. Går du inte upp i vikt så äter du för lite. Egentligen är det mest att man äter mycket protein du behöver tänka på.
Vanlig husmanskost är utmärkt för att bygga muskler, köttfärsås, köttbullar med potatis osv.
4 november, 2011 at 10:58 #125265Anonym anvandareMemberGober wrote:Protein, griskött, nötkött, kyckling, fisk, mjölk, keso, ägg, proteinpulver.Kolhydrater, ris, pasta, potatis, havregryn, frukt.
Fett, smör, rapsolja, olivolja, avokado, grädde.
Vitaminer och fibrer, Grönsaker.
Ja så enkelt är det, helt vanlig mat. om du vill öka i vikt så hade jag skippat tonfisk och istället ätit tex lax och makrill som är fetare och innehåller omega-3.
Ät som du gör nu men var inte rädd för att lägga till mer fett och kolhydrater om du står stilla i vikt. Går du inte upp i vikt så äter du för lite. Egentligen är det mest att man äter mycket protein du behöver tänka på.
Vanlig husmanskost är utmärkt för att bygga muskler, köttfärsås, köttbullar med potatis osv.
Ja men då kanske jag kör åt rätt håll då! Tror jag bara får i mig lite för lite av allt, inte bara att äta mycket. Svårt när det tar stopp men men, det är väll bara pina i sig och dricka mycket proteindrink.
Tack så mycket!
4 november, 2011 at 12:18 #125266Anonym anvandareMemberDzeL wrote:Ja men då kanske jag kör åt rätt håll då! Tror jag bara får i mig lite för lite av allt, inte bara att äta mycket. Svårt när det tar stopp men men, det är väll bara pina i sig och dricka mycket proteindrink.Tack så mycket!
Om du har svårt att äta mycket kan det vara en idé att äta mer energität mat. Såser på grädde, köttförs med högre fett% osv. Annan lättåtkomligt energi som går ner lätt är egenmixade drinkar. Havregryn, proteinpulver, olja, röd mjölk. Mixa – drick
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.