tappa vikt och gå upp muskelstyrka?

Home Forums Kost och Näringslära tappa vikt och gå upp muskelstyrka?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Hej! Har nu börjat tricksa lite med kosten. Som det ser ut nu så får jag i mig 1020 kalorier. Har typ bara ätit stekt ägg + lök, tomater denna vecka och 3 protein drinkar varje dag. Mitt protein intag nu är 102gram per dag. Sen kanske det blir +- några kalorier om jag äter nå bröd på morgonen men ändå. Teoretiskt så borde jag tappa mycket vikt på 1020 kalorier per dag. Men är det tillräckligt för att öka muskelmassa samtidigt? Eller är det på tok för lite? Brukar oftast bränna runt 1000kalorier på gymmet när jag kör kondition också.. Väger i dagsläget 99kilo men vill gå ner till 85kilo hade jag tänkt. Tack på förhand / Dennis

mer protein, BUMS, ca 3g/kg kroppsvikt!!! annars kan du glömma muskelmassa överhuvudtaget

För min del fungerar LCHF och uppbyggnad av muskelstyrka riktigt bra ihop. Orkar supermycket på gymmet och lägger inte på mig någonting (snarare tvärtom). Men fungerar inte för alla :P

mysglenn wrote:
    mer protein, BUMS, ca 3g/kg kroppsvikt!!! annars kan du glömma muskelmassa överhuvudtaget

+1

vadan denna stress, ta det lugnare och gå ner i en vettig takt

Du äter tok för lite!!!
    Som dom skrev här tidigare behöver du öka proteinet till 3 X kg kropsvikt(99kg) ca 300g

Vet ju inte så mycke om dig så får uppskatta lite!
    Du har en dygnsförbrukning i vila på ca 2500kcal
    Nu när du tränar endel kondition o styrka så går den upp endel.
    Skulle gissa på ca 3500..
    Då kan du lägga dig på 2800-3000 vilket ger ett kcal underskott med ca 500 om dagen = 3500 i veckan.
    Med det upplägget så kommer du tappa ca 500g fett i veckan och ändå kunna utvecklas i din träning!
    Du vill gå ner 14kg det tar dig 28 veckor (500g/veck)
    Gå ner i vikt kan vilken idiot som hellst göra, men vill man komma i bra form samtidigt = behålla muskelmassa så tar det tid!
    Men är inte heller lika plågsamt under tiden!

Kämpa på och lycka till nu!!

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.