Home › Forums › Kost och Näringslära › Tar gärna emot kommentarer och råd om mitt kostupplägg och träning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 februari, 2013 at 17:14 #100930Anonym anvandareMember7 februari, 2013 at 17:14 #1073922Anonym anvandareMember
Är 165 cm lång kvinna, väger i dagsläget 64kg men skulle vilja gå ner till 58 till i sommar. Har en ganska ”muskulös” kroppsammansättning (breda axlar etc) men med alldeles för mycket flabb på magen+överarmar och vill få bort kärlekshandtagen.
Maten ser ungefär ut såhär på en dag (planerad att se ut):
Frukost
250,0 gram Kvarg färskost 1% fett Kesella lätt 188 Kcal
2,0 st Ägg kokt 141 Kcal
5,0 gram Krossade linfrön 19 Kcal
Fett: 14 g Protein: 46 g Kolhydrater: 9 g 348 kcalLunch
250,0 gram Pasta kokt m salt 325 Kcal
200,0 gram Köttfärssås på nötfärs 188 Kcal
225,0 gram haricots verts 50 Kcal
Fett: 10 g Protein: 32 g Kolhydrater: 81 g 563 kcalMellis
200,0 gram Kvarg färskost 1% fett Kesella lätt 150 Kcal
2,0 mellan Äpple m skal 168 Kcal
Fett: 2 g Protein: 26 g Kolhydrater: 44 g 318 kcalTRÄNING EFTER JOBBET
Kvällsmat
1,0 st Apelsin 104 Kcal
33,0 gram Proteinpudding 121 Kcal
Fett: 1 g Protein: 28 g Kolhydrater: 24 g 225 kcalTotalt intag. Fett: 27 g Protein: 132 g Kolhydrater: 158 g 1454 kcal
Ovan är en bra dag när jag lyckas hålla mig från godis och kakor på jobbet. Ett problem är att jag är fruktansvärt hungrig på dagarna (och mindre hungrig efter träning) vilket gör att jag knappt har några kalorier att äta för kvar på kvällen
Träning
Träning fyra dagar i veckan. Just nu Crossfitpass 3 ggr och löpning 7-8km 1 ggr.
Det är den träning jag tycker är roligast men skulle behöva lite råd om det är det som är mest effektivt för att gå ner i vikt. Jag försöker ta promenader på dagarna jag inte tränar, men det är inte alltid det hinns med.Som sagt, behöver tips och råd och gärna kommentarer om ovan! Tycker jag är hungrig mest hela tiden när jag försöker ligga under 1500 kcal
7 februari, 2013 at 22:24 #1073931Anonym anvandareMemberTror nog kanske du borde dra ned på kolhydraterna om du nu vill ”tighta” till kroppen, har även för mig att man ska köra tung styrketräning om man vill öka ämnesomsättningen och med det bränna lite överflödigt fett.
Crossfit och löpning är dock helt klart bra förbränningsträning men tror absolut inte du ska vara rädd för att gå in i gymmet och köra något hårdare styrkepass emellanåt.Att du är hungrig hela tiden är inte direkt något dåligt för det är nog ett tecken på att din ämnesomsättning fungerar bra, finns en kost/träningstips video på youtube där Chris Harnell berättar om ständig hunger osv under en intevju med Vakna med NRJ
Utöver detta så är morgonpromenader väldigt bra förbränning eller promenader direkt efter ett styrkepass
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.