the warrior diet.

Home Forums Kost och Näringslära the warrior diet.

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

er det noen som har prøvd warrior diet, den er populær i u.s.a. den går ut på å spise et eneste stort måltid om kvelden, og spise hva man vil. teorien er at vi er tilpasset denne type måltidsordning. det skal visst være mange som har fått resultater og gått ned i vekt med den, men jeg synes det høres helt borte i natta ut. goggen

goggen wrote:
    er det noen som har prøvd warrior diet, den er populær i u.s.a. den går ut på å spise et eneste stort måltid om kvelden, og spise hva man vil. teorien er at vi er tilpasset denne type måltidsordning. det skal visst være mange som har fått resultater og gått ned i vekt med den, men jeg synes det høres helt borte i natta ut. goggen

Det går ut på att du itne kommer äta mer energi än du gör av med på dygnsbasis. Kan säkert fungera rent generellt (statistiskt) men inte för alla. Det är nog bättre att sprida ut näringsintaget om du tränar för att hålla plasmakoncentrationen av aminosyror på en mer konstant nivå.

men kan det fungere for de som ikke trener, og holder forbrenningen seg oppe med så få måltider eller er det kalorinntaket som bestemmer forbrenningen. goggen.

Det finns inga bevis för att fler måltider leder till större fettförbränning eller energiförbrukning än färre.

”Studies using whole-body calorimetry and doubly-labelled water to assess total 24 h energy expenditure find no difference between nibbling and gorging.. There is no evidence that weight loss on hypoenergetic regimens is altered by meal frequency.”

Br J Nutr. 1997 Apr;77 Suppl 1:S57-70.

er det på grunn av blodsukkeret at det blir anbefalt flere mindre måltider da? men kroppen lagrer vel mer fett med store måltider?

Sorry att jag l

man lagrer vel mer fett med store måltider?, jeg tenker på energioverskudd som kroppen ikke klarer å ta opp.

goggen wrote:
    man lagrer vel mer fett med store m

Att äta en hel burk jordnötssmör på morgonen skrämmer effektivt slag på hungern under resten av dagen. Kompletterat med lite energifattiga andra näringsbärare som nödvändiga komplement kanske detta är ett alternativ då och då:whistle:

har lest at de som legger om til the warrior diet tar noe kosttilskudd om dagen hvis de blir sultne. forøvrig leste jeg i fitness magazine om en kjent yoga trener ,bryan kest som spiste 2 måltider om dagen , og han var i bra form. han følte seg mer energisk med mindre mat, så jeg tror dette er veldig individuelt. men selvfølgelig tror jeg ikke så få måltider er opptimalt for en som skal bygge muskler, eller trene veldig hardt. og det er vel mange av oss som hadde fått problemer med hunger og overspising. men jeg tror det er en myte at forbrenningen blir større med flere måltider, i så fall er det marginalt. tror at de råd som gis til overvektige med flere måltider er for at de ikke skal overspise.goggen

Väcker en gammal tråd till liv.

Jag har en fundering angående warrior diet: Människokroppen kan väl inte tillgodogöra sig de stora mängder protein som ingår i det stora skrovmålet på kvällen jämfört med om intaget skulle varit jämt utspritt överdagen?

Olof_R wrote:
    Väcker en gammal tråd till liv.

Jag har en fundering angående warrior diet: Människokroppen kan väl inte tillgodogöra sig de stora mängder protein som ingår i det stora skrovmålet på kvällen jämfört med om intaget skulle varit jämt utspritt överdagen?

det har jeg også lurt på.8)

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.