Tilapia fisk

Home Forums Kost och Näringslära Tilapia fisk

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Någon som vet om det är svårt att få tag på i Sverige, kanske inget som ICA eller dylikt ofta har?

box4m wrote:
    Någon som vet om det är svårt att få tag på i Sverige, kanske inget som ICA eller dylikt ofta har?

Har du kollat för mycket på musclular development videos? ;-)

Tilapia är en Ciklid, Vanlig i USA och Asien där den odlas. Kan nog vara knepig att få tag på, men tror du kan få tag på den i större butiker som ICA Maxi. Närmaste du kan komma är nog en Abborre eller Red Snapper (som förmodligen också är svår att få tag på här)

Så god är den inte att det är värt att göra sig några spektakulära bestyr att få tag i den.

Gober wrote:
    Har du kollat för mycket på musclular development videos? ;-)

Tilapia är en Ciklid, Vanlig i USA och Asien där den odlas. Kan nog vara knepig att få tag på, men tror du kan få tag på den i större butiker som ICA Maxi. Närmaste du kan komma är nog en Abborre eller Red Snapper (som förmodligen också är svår att få tag på här)

hahaha, rätt på spiken där :D
    tänkte prova lite variation mot den fisk man vanligtvis äter :) får kika lite

box4m wrote:

Jag brukar köpa den på Matdax för 29.90kr kg. Annars brukar den alltid finnas på asiatiska butiker. Var en stor del av min tävlingsdiet sist!

Coop Forum i piteå har den iaf!

Den brukar vara väldigt billig iaf hos matgrossister. Men i mitt tycke smakar den skit. Åt den endast om jag orkade panera den.

biffen669 wrote:
    Jag brukar köpa den på Matdax för 29.90kr kg. Annars brukar den alltid finnas på asiatiska butiker. Var en stor del av min tävlingsdiet sist!

Tillagar man fisken sådär blir det nog gott vilken fisk det än är

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.