Home › Forums › Kost och Näringslära › Tillskott?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 oktober, 2013 at 19:38 #103798Anonym anvandareMember30 oktober, 2013 at 19:39 #1079609Anonym anvandareMember
Hej.
Har kommit igång riktigt bra med träning, att nå bra resultat på kort tid är uppenbarligen möjligt. Har kört 6 dagar i veckan i 3 månader nu och har lagt om all kost till proteinrikt och sockerlöst. Har kört med PWO och aminosyratabletter hela tiden då jag fått rådet att baskosten gör störst skillnad, inte tillskotten.
Problemet är dock att jag snarare deffat mig, än att göra mig större. Har gått från 87kg (såg stor ut i rätt sorts kläder) till 81kg (Nu ser det bra ut i badbyxor…).
MEN, nu funderar jag på att komplettera med lite mer storleksfrämjande tillskott. Jag blir dock inte klok på vad jag ska använda. Är det MASS-preparat, Whey-preparat eller Gainer som gäller? Vad skulle du/ni börjat ta i mitt läge?Tack på förhand!
22 november, 2013 at 09:43 #1079858Anonym anvandareMemberPrecis som du säger, ett tillskott är och kommer alltid bara vara ett tillskott en bra grundkost är mer viktigt. Finns inga dunder preparat för att växa eller få massa muskler utan bra mat, bra träning och bra sömn/vila då kommer man långt.
Men för att gå in på tillskott så skulle jag säga att ett Whey-prep (Protein) är ett bra komplement till den vardagliga kosten, 1-3 shakes som mellanmål är inte fel och hjälper dig hålla ett högt protein intag. Det som jag tycker du ska kika på när du beställer protein är procent mängden protein per portion eller procent per 100gram, ju högre dessto bättre (i mitt tycke).
Sen kan en Gainer-shake före och efter träning vara bra, före då får du lite energi och bränsle till kommande träningspass, och efter hjälpa kroppen återhämta sig.Andra kompletterande tillskott som du kan ta är:
Kreatin (sök här på forumet så hittar du all info om detta du behöver)
Omega 3 (Bra för allmänhälsan)
Multivitamin (bra så är du säker på att du får i dig de mesta vitaminer för dagen)Så lite förenkling, Whey (protein) som mellanmål under dagen, och lite gainer före efter träning, sen kan du komplettera med de andra (kreatin, omega 3, multivitamin). Mer än detta tycker inte jag du behöver, PWO är i MITT tycke rätt överskattat produkt. Lägg de pengarna på nått annat i stället
Lycka till!!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.