Home › Forums › Kost och Näringslära › Tips inför min första deff någonsin hade varit grymt uppskattat.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 mars, 2013 at 17:51 #101165Anonym anvandareMember1 mars, 2013 at 17:51 #1074597Anonym anvandareMember
Tjena, jag kan redan nu varna om att detta inlägg kan bli ganska långt och kanske lite upprepande här och där, men hoppas ni orkar ändå. ALLA TIPS ÄR OERHÖRT UPPSKATTAT!!
Jag är en 17årig kille som för närvarande väger mellan 73-76kg på mina 177cm, tränar iallafall 10pass i veckan men kan absolut tänka mig att träna ännu mera. Jag har visserligen ett ”4pack” men är inte nöjd med det utan vill se riktigt fit ut till sommaren samt må bättre än någonsin så jag har några frågor angående min första deff som startar på Måndag!
1. Vilka kosttillskott ska jag använda mig av och när? Jag använder just nu bara BCAA och protein då och då men har beställt hem fettförbrännare och sen så fick jag kreatin på köpet, vad tror ni om dessa?
2. Låt säga att jag kör cardio 1 pass/dag och 1 styrke/dag, i vilken ordning ska jag köra dessa? och måste jag verkligen ha en vilodag?
3. Är ätardagar någonting att rekommendera? kanske inte varje helg men kan man kanske sätta en ätardag efter var 20e träningspass eller så?
4. Undvika kollisar helt eller bara äta dem till frukost eller vad ska man egentligen köra på? Jag kan absolut tänka mig att räkna kalorier för det gör jag redan och det har verkligen blivit ett beroende
Som sagt, mottager all hjälp jag kan få tag i och uppskattar verkligen om någon kan tänka sig att hjälpa till lite, har inte direkt tillgång till typ en PT eller bara någon timma med en PT med tanke på att jag bor i Boden och här är dem personliga tränarna inte i samma klass som på typ SATS eller så
MVH
Simon3 mars, 2013 at 11:18 #1074633Anonym anvandareMemberYo!
Räkna ut ditt kalori behov och ligg på ett underskott. Jag föredrar en 40/40/20 split under diet. Dvs 40% protein/40% kolhydrater/ 20%fett. På så vis får jag även i mig rätt mycket kolhydrater och har bra energi till att träna. Viktigaste här är att du får i dig det du behöver men med en total kalori mängd under ditt balans behov. Givetvis hård styrketräning på det.
Under min diet senast körde jag styrketräning varannan dag och cardio varannan dag. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.