Tjejer: Hur mycket äter ni?

Home Forums Kost och Näringslära Tjejer: Hur mycket äter ni?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • Author

Jag undrar hur mycket ni tjejer, här på forumet, äter, samt hur mycket ni tränar och rör er i övrigt, dvs om ni lever ett aktivt liv utanför gymmet.

Just nu äter jag mellan 1200-1500 kcal per dag. Jag har en stillasittande jobb framför datorn och rör mig inte särskilt mycket på dagarna och jag tränar cardio 3-4 gng i vecka och styrketräning 2 gng i veckan.

Jag går på ”diet”

Precis avslutat första vecka.
    Intaget låg på 1928 kcal i snitt/per dag.

Har semester nu så jag har möjligheten att träna mycket…
    totalt 5 danspass, 2h40min styrka och 2h40min morgoncardio
    blev det förra veckan.

Anledningen till att jag frågar är att jag tycker dt vrkar som att alla tränande tjejer ständigt är på diet, tränar tokmycket och äter typ ingenting, jag undrar bara om det finns några tjejer som verkligen äter?:(

Jag läser i fitnesstidningar om instruktörer de intervjuar som tränar femtielva pass om dagen och inte verkar äta speciellt mycket.
    Hur tusan orkar folk?
    Jag blir jättepåverkad om jag tränar det minsta för mycket, sover lite för lite eller äter för lite! Känner mig som ett ufo som inte orkar det alla andra verkar orka:|

Jag har ända sen våren -03 kämpat för att gå ner i vikt. Vägde då nästan 90kg.
    Nu är jag nöjd med min vikt men vill innan jag börjar bygga på mig muskler, gå ner till iaf 60 kg.. (helst 59, bara för att det skulle kännas härligt att starta med en 5:a på vågen) Jag har loovat mig själv att aldrig bli fet igen och aldrig gå över 70 kg.

Så vänta bara tills de sista 5 kg är borta så ska jag äta mer. jag lovar!

milia: man ska inte jämföra sig med andra!!! blir bara konstiga tankar och kan leda till att man äter för lite eller för mycket!!
    under off-season gissar jag att jag bör äta 2500-2700 kcal om dagen för att hålla vikten. då styrketränar jag 4-5 dagar i veckan, ingen kardio

Jag äter minst 3000 kcal om dagen de dagar jag tränar. Följer ett kostschema som är speciellt utformat för mig och mina behov. Styrketräning blir det 4-5 dagar i veckan. Jag undviker cardio i största möjliga mån, om jag inte går på diet förstås.

Enligt mina observationer så äter tjejer som styrketränar regelbundet och har mycket mer muskler, mer än andra och de behåller en jämnvikt på fler kalorier. Sen tränar man kan man äta mer och behålla jämnvikten.
    Jag själv vill inte träna mycket, därför sänker jag kalorierna. Jag känner kompisar som äter hur mycket som helst och går inte upp i vikt nåt. Kan det bero på olika ämnesomsättning?
    Men vad är egentligen att äta normalt?! Enligt mig det är att äta tills man blir mätt. Mätt blir man när man äter en lagom portion på en bit kyckling, 1 eller 1/2 kopp ris, salad och liten desert. Det blir mellan 400-600 kcal per måltid. Räkna det gånger 3 så får du 1800. Lägg till nån frukt imellan som mellanmål, eller macka på ca 200 kcal, så får du 2200, för en icke-tränande tjej. Tränar man så kan man räkna ut hur mycket man tränar och då kan man ändå ligga lite högre på kalorier utan att gå upp i vikt. Men kroppen vänjer sig både med låg och hög kaloriintag (om det inte är överdrivet förståss), och då stagnerar man i bäge lägen.
    Min teori. Nån som har mer kunskap är välkommen att rätta till mig.

Milia wrote:
    Anledningen till att jag frågar är att jag tycker dt vrkar som att alla tränande tjejer ständigt är på diet, tränar tokmycket och äter typ ingenting, jag undrar bara om det finns några tjejer som verkligen äter?:(

Jag läser i fitnesstidningar om instruktörer de intervjuar som tränar femtielva pass om dagen och inte verkar äta speciellt mycket.
    Hur tusan orkar folk?
    Jag blir jättepåverkad om jag tränar det minsta för mycket, sover lite för lite eller äter för lite! Känner mig som ett ufo som inte orkar det alla andra verkar orka:|

Håller med om att många tjejer äter för lite. Men man orkar av någon konstig anledning, kroppen vänjer sig med det också.

Tränade ungefär lika mycket som jag gör idag men låg på säkert 1000 kcal mindre och kände mig inte direkt mindre energifull, men fick ju inga som helst resultat. Äter runt 3100kcal/dag nu, kör ca 4 styrkepass och 3 konditionspass + rörligt liv i övrigt, och det är först nu det börjat komma någonting som jag kan räkna som resultat!

Jag äter någonstans runt 3000-4000 kcal per dag i snitt. Jag lägger undan matvågen dagen innan tävling och tar fram den 8-10v före nästa. Däremellan äter jag ordentligt och går på känn. Jag håller mig i form genom styrketräning samt promenader och lite kondition som består av ett spinningpass då och då.
    Om jag märker att byxorna sitter åt utökar jag kardion. Alltså, jag håller mig iform genom att variera träningen istället för att jojjobanta.
    Mat= muskler.:rtfm: Och vem vill inte bli grov? :emo-thumb
    Mvh,
    Mirjana

Mirre wrote:
    Jag äter någonstans runt 3000-4000 kcal per dag i snitt. Jag lägger undan matvågen dagen innan tävling och tar fram den 8-10v före nästa. Däremellan äter jag ordentligt och går på känn. Jag håller mig i form genom styrketräning samt promenader och lite kondition som består av ett spinningpass då och då.
    Om jag märker att byxorna sitter åt utökar jag kardion. Alltså, jag håller mig iform genom att variera träningen istället för att jojjobanta.
    Mat= muskler.:rtfm: Och vem vill inte bli grov? :emo-thumb
    Mvh,
    Mirjana

Och vad gör man om man inte vill bli grov?

Sofia4_4 wrote:
    Och vad gör man om man inte vill bli grov?

Man rör på sig genom att springa/gå/cykla. Styrketränar 2ggr/v istället för 4-5ggr. Ingen risk att du blir grov då! :D
    Dessutom får man acceptera att kroppen har en trivselvikt. Om man inte gör det har man två val:

1. Jojobanta resten av sitt liv.
    2. Skulptera kroppen. Bygga muskler på överkroppen (lats och axlar) samt bygga om en degig rumpa. Vad som står på vågen är helt oväsentligt.

Mirre wrote:
    Man rör på sig genom att springa/gå/cykla. Styrketränar 2ggr/v istället för 4-5ggr. Ingen risk att du blir grov då! :D
    Dessutom får man acceptera att kroppen har en trivselvikt. Om man inte gör det har man två val:

2. Skulptera kroppen. Bygga muskler på överkroppen (lats och axlar) samt bygga om en degig rumpa. Vad som står på vågen är helt oväsentligt.

Jag menar, kan man äta 3000-4000 kcal som tjej om man inte vill bli grov och däremot inte styrketränar så mycket?

Mirre wrote:

Ja, justdet, och hur bygger man om en degig rumpa? – alltså, jag förstår att man få en fastare rumpa genom att styrketräna, men det väsentliga är hur mycket fett man har på det. Med eller utan muskler, det är fettet som avgör hur degig den är.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 22 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.