- This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Top Tio Kostmyter Slaktas
Jag dissekerar ett antal kostmyter som cirkulerar inom såväl byggarcirklar som massmedia:
[http://www.leangains.com/2010/10/top-ten-fasting-myths-debunked.html]
Artikeln heter ”fasting myths”, mycket pga att många myter relaterar till periodisk fasta på ett eller annat sätt (måltidsfrekvens, frukostskippande, osv).
Läste det där tidigare idag, bra skrivet! Bra uppbackning med referenser (vilket jag räknade med att du skull ha) och skönt skrivet med!
Stor tumme upp, gillade biten med att man borde tänka evolutionärt när brologicen börjar spridas.
Har läst denna intressanta artikel och är sugen att prova, då det verkar vara optimalt vid diet. Men hur är det egentligen om det primära målet är Styrkeökning/muskeluppbyggnad?
Ola Wallengren skriver i senaste Body hur du har visat att det ”går utmärkt att äta så här som tränande/bodybuilder…även under uppbyggnad.”
Det större intaget efter fastan kompenserar ju. Vidare skriver Ola att han är osäker på om detta är det mest optimala om syftet är att bygga muskler då han inte sett någon studie än där man INTE varit i en nedbrytande fas efter mer än 10 timmars fasta.
Jag ska väl tillägga att det inte finns någon studie som jag känner till där de ätit 2000 kcal i en sista måltid före fastan. Hur det är då vet jag inte och jag tror att ingen annan vet det heller.
Nice!
På så sätt. Tack för klarläggandet.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY