- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Torkad frukt mm
”Nybörjare” på detta forum och nybörjare vad gäller att äta sunt och vettigt för att gå ner i vikt. Fått många råd och tips här men har en fråga. Jag försöker att gå ner i vikt (nuvarande vikt 74, längd 170 cm). Mitt problem är egentligen att jag är en godisråtta och har ett stort behov av det söta. Äter mycket frukt av alla de slag men jag undrar om torkad frukt (naturgodis) är det lika illa som jag läst? Finns det ngt naturgodis som är att rekommendera? Tacksam för svar och tips på söta goda saker!!
torkad ananas är väldigt gott annars så finns ju russin
Om du ska äta torkad frukt, torka den själv. All torkad frukt utom bla aprikoser innehåller tillsatt socker.
Skär frukten in tunna skivor och in ugn ett par timmar på ca 60 grader det mesta funkar att torka, äpplen, banan, kiwi…
Lycka till med viktnedgången!
Jag skulle nog själv välja bort det söta helt och istället satsa på bär och nötter (i rimliga mängder). Pröva lite jordnötssmör när suget på något utöver de vanliga kosten faller in.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY