Home › Forums › Kost och Näringslära › Vad är den bästa proteinen av alla?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 oktober, 2005 at 10:18 #1061145Anonym anvandareMember
Min fråga är,
Om man bara är ute efter att få stor volym på musklerna (tex, biceps) som möjligt,
Vilken protein är då den ultimata?
Om man bara fick säga en sak som man skulle äta, vad skulle det vara?19 oktober, 2005 at 10:18 #96673Anonym anvandareMember19 oktober, 2005 at 10:42 #1061146Anonym anvandareMemberFr
20 oktober, 2005 at 15:51 #1061147Anonym anvandareMemberJahaa.. Joo.. det är sant..
Mehn.. oj.. jag vet nog inte vad gainer är..
Ska surfa runt på sidan, kanske jag hittar det, men tack!20 oktober, 2005 at 16:02 #1061148Anonym anvandareMemberAlfred wrote:Jahaa.. Joo.. det är sant..Mehn.. oj.. jag vet nog inte vad gainer är..
Ska surfa runt på sidan, kanske jag hittar det, men tack!Som man frågar får man svar..? Du behöver inte dumma dig, jag gav dig faktiskt svar på din fråga – vill du gå upp i vikt så tar du en gainer efter träning med vassleprotein i. Ägg har väl sedan den mest kompletta proteinprofilen om man ser till ett enskilt livsmedel men det visste du säkert redan. :frust:
20 oktober, 2005 at 19:55 #1061149Anonym anvandareMemberDet finns inga bevis för att musklerna växer mer eller bättre av en gainer jämför med motsvarande mängd protein från mat.
20 oktober, 2005 at 21:26 #1061150Anonym anvandareMemberKing Grub wrote:Det finns inga bevis för att musklerna växer mer eller bättre av en gainer jämför med motsvarande mängd protein från mat.Nej det är säkert sant och även logiskt, men jag fattade det som att det var ett proteintillskott han var ute efter och inte ett mål mat. I sådana fall är det mig veterligen bättre att ta en gainer än enbart protein om man vill öka i vikt/volym.
Riktig mat är väl alltid bättre än tillskott skulle jag tro!!
20 oktober, 2005 at 22:12 #1061151Anonym anvandareMemberHazed wrote:Riktig mat är väl alltid bättre än tillskott skulle jag tro!!Hehe tveksamt i samband med träning;) Men annars så:up:
30 oktober, 2005 at 14:59 #1061152Anonym anvandareMemberAllt protein består av flera aminosyror.
Att endast välja en proteinkälla är inte så smart då det finns vissa egenskaper i vissa proteiner.
Vassle=snabbt, högt innehåll av bcaa, fördelar och nackdelar finns.
Kasein=Långsamt protein
Soja=Ett långsamt men ej fullvärdigt protein, dock finns egenskaper i sojan som både ägg, vassle och kasein saknar
Ägg=Ett bra protein, dock är majs och potatis lika komplett om man blandar det.Det jag vill säga med detta är:
Ät en varierad kost med flera proteinkällor, lägg energi på gymmet istället för på dessa funderingar30 oktober, 2005 at 15:27 #1061153Anonym anvandareMemberHazed wrote:Riktig mat är väl alltid bättre än tillskott skulle jag tro!!Jag gjorde ett återbesök på mitt gamla gym igår.Då pratade jag med en kille som tränat i ca: sju år.Han började på 49 kg ( kan vara i 22 årsåldern nu? )
I början använde han proteintillskott,men har sedan nåt år tillbaka skippat det och äter bra mat fördelat på 6-7 ggr under dagen.
Enligt honom har han bättre utveckling nu, och även då jag inte följt hans utveckling så noga är jag beredd att skriva under på det.F.ö. tränar han varierat och målmedvetet.
Så det är kanske marginellt och högt personligt vad som är ’bäst’?
30 oktober, 2005 at 19:28 #1061154Anonym anvandareMemberSheeBa wrote:Jag gjorde ett återbesök på mitt gamla gym igår.Då pratade jag med en kille som tränat i ca: sju år.Han började på 49 kg ( kan vara i 22 årsåldern nu? )
I början använde han proteintillskott,men har sedan nåt år tillbaka skippat det och äter bra mat fördelat på 6-7 ggr under dagen.
Enligt honom har han bättre utveckling nu, och även då jag inte följt hans utveckling så noga är jag beredd att skriva under på det.F.ö. tränar han varierat och målmedvetet.
Så det är kanske marginellt och högt personligt vad som är ’bäst’?
Nej, näring är näring vare sig det är mat eller tillskott.
Många äter tex för lite när dom tar proteindrinkar som mellanmål, byter dom ut det mot mat kanske dom äter lite mer kolhydrat och fett under dagen vilket ger bättre resultat vid undernäring.Äter du samma mängd kolhydrat, protein ocg fett spelar det ingen roll om det är tillskott eller mat sålänge intaget är detsamma
2 november, 2005 at 09:58 #1061155Anonym anvandareMember:whistle:
Vincent wrote:Allt protein består av flera aminosyror.
Att endast välja en proteinkälla är inte så smart då det finns vissa egenskaper i vissa proteiner.
Vassle=snabbt, högt innehåll av bcaa, fördelar och nackdelar finns.
Kasein=Långsamt protein
Soja=Ett långsamt men ej fullvärdigt protein, dock finns egenskaper i sojan som både ägg, vassle och kasein saknar
Ägg=Ett bra protein, dock är majs och potatis lika komplett om man blandar det.Det jag vill säga med detta är:
Ät en varierad kost med flera proteinkällor, lägg energi på gymmet istället för på dessa funderingar2 november, 2005 at 12:34 #1061156Anonym anvandareMemberSjälvklart så skulle det vara bäst att få i sig protein, kolisar och
fett bara genom mat, men ska du få i dig dom mängderna som
t.ex en gainer eller proteindrink ger så skulle du nog få äta ihjäl
dig. Därför är detta tillskott ett utmärkt val för dig som vill öka
i muskelmassa att ta emellan dina ordinarie måltider. Sen tycker
jag inte att man ska krångla till det så mycket, tror egentligen inte
att det är så stor skillnad på olika proteiner som en ”vanligt”
tränande person märker av…2 november, 2005 at 12:39 #1061157Anonym anvandareMemberHazed wrote:Fråga 1: GainerGainer är väl ändå inte ett protein? :ike:
8 november, 2005 at 10:28 #1061158Anonym anvandareMemberKosttillskott=Mirakelmedel?
Sa verkar gymvetenskaparna tycka, det ar all reklam som skapar detta.
Som alla andra anser jag ar ratt, olika matkallor och toppa med lite tillskott.Det ser ut som den optimala utvecklingen i kroppen. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.