Home › Forums › Kost och Näringslära › Vad fan??????
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
19 januari, 2006 at 20:36 #95444Anonym anvandareMember19 januari, 2006 at 20:36 #1047414Anonym anvandareMember
Kolla på länken…:
[http://www.yttermera.se/lagom/motion/kroppsbyggare_smakar.html]
Vad i…????!!!
19 januari, 2006 at 20:54 #1047415Anonym anvandareMemberT
19 januari, 2006 at 21:03 #1047416Anonym anvandareMemberGrym hemsida.. ett gott skratt..
19 januari, 2006 at 22:08 #1047417Anonym anvandareMemberMen är de verkligen seriösa???? Såg ännu fler liknanade artiklar när jag gick in igen… Och kolla in deras ”referenser”…. Jag kom att tänka på bilderna som hängde med när man köpte ramar på 80- talet…..!!!
19 januari, 2006 at 22:13 #1047418Anonym anvandareMemberSportC wrote:Men är de verkligen seriösa????vad är det du vill ha svar på? om kreatin är serjöst?
19 januari, 2006 at 22:15 #1047419Anonym anvandareMemberSportC wrote:Men är de verkligen seriösa???? Såg ännu fler liknanade artiklar när jag gick in igen… Och kolla in deras ”referenser”…. Jag kom att tänka på bilderna som hängde med när man köpte ramar på 80- talet…..!!!Seriösa? Jo, seriösa satiriker…ett exempel på deras dietförslag:
”Pizza, öl och glassdieten
Som vi alla känner till är 1 kalori måttet på den energi det går åt att värma 1 gram vatten till 1 grad celsius. Översatt till verkligheten betyder detta att om du äter en väldigt kall efterrätt (vilka ofta mestadels består av vatten), kommer denna naturliga process – som höjer den konsumerade efterrätten – att formligen suga kalorierna ur den enda existerande källan: ditt eget kroppsfett!
Ett exempel: En efterrätt serverad och uppäten vid cirka 0 grader kommer efter en kort stund att ha värmts till 37 grader, vilket är normal kroppstemperatur. Varje gram av efterrätten har då alltså förbrukat cirka 37 kalorier. Om efterrätten väger 170 gram, vilket får anses vara ganska normalt, kommer man – enligt termodynamiken – att förbruka 6290 kalorier (1 kalori/gram/grader x 37 grader x 170 gram) från kroppsfettet för att den uppätna efterrätten ska få samma temperatur som kroppen.”
Tänk att det är så lätt att bli hård:D19 januari, 2006 at 22:18 #1047420Anonym anvandareMemberStorPatrik wrote:vad är det du vill ha svar på? om kreatin är serjöst?Haha…nää….jag menade i allmänhet. Hela sidan verkar vara ett skämt….
Ännu en vinnare:
”LÅGFETTPRODUKTER:
Tjocka till den vattniga lågfettsfilen eller yoghurten genom att tillsätta ett par deciliter matolja.”19 januari, 2006 at 22:24 #1047421Anonym anvandareMemberolle wrote:Seriösa? Jo, seriösa satiriker…ett exempel på deras dietförslag:”Pizza, öl och glassdieten
Som vi alla känner till är 1 kalori måttet på den energi det går åt att värma 1 gram vatten till 1 grad celsius. Översatt till verkligheten betyder detta att om du äter en väldigt kall efterrätt (vilka ofta mestadels består av vatten), kommer denna naturliga process – som höjer den konsumerade efterrätten – att formligen suga kalorierna ur den enda existerande källan: ditt eget kroppsfett!
Ett exempel: En efterrätt serverad och uppäten vid cirka 0 grader kommer efter en kort stund att ha värmts till 37 grader, vilket är normal kroppstemperatur. Varje gram av efterrätten har då alltså förbrukat cirka 37 kalorier. Om efterrätten väger 170 gram, vilket får anses vara ganska normalt, kommer man – enligt termodynamiken – att förbruka 6290 kalorier (1 kalori/gram/grader x 37 grader x 170 gram) från kroppsfettet för att den uppätna efterrätten ska få samma temperatur som kroppen.”
Tänk att det är så lätt att bli hård:D*Suck*
Jag har testat…käkar massa glass men inte fään blir jag hårdare
19 januari, 2006 at 22:27 #1047422Anonym anvandareMemberCamilla Öhman wrote:*Suck*Jag har testat…käkar massa glass men inte fään blir jag hårdare
*asg* Skumt, asså…
Det är ju en ”beprövad” och ”säker” metod…..19 januari, 2006 at 22:28 #1047423Anonym anvandareMemberSportC wrote:Haha…nää….jag menade i allmänhet. Hela sidan verkar vara ett skämt….Ännu en vinnare:
”LÅGFETTPRODUKTER:
Tjocka till den vattniga lågfettsfilen eller yoghurten genom att tillsätta ett par deciliter matolja.”19 januari, 2006 at 23:58 #1047424Anonym anvandareMemberSportC wrote:Haha…nää….jag menade i allmänhet. Hela sidan verkar vara ett skämt….Så du förstod inte från början att sidan är ett skämt?
hehe, då kan jag förstå att du blev lite…….20 januari, 2006 at 00:47 #1047425Anonym anvandareMembersmurfpucko wrote:Så du förstod inte från början att sidan är ett skämt?
hehe, då kan jag förstå att du blev lite…….Klart jag förstog det!
Jag fattade bara inte hur de – helt seriöst kan skriva sådant…????
Ramlade av stolen av skratt….20 januari, 2006 at 01:04 #1047426Anonym anvandareMemberEhm.. Det där är en satirsida, ganska känd sådan, om nu ingen nämnt det..
20 januari, 2006 at 01:06 #1047427Anonym anvandareMember[http://www.yttermera.se/lagom/introduktion/vara_fantastiska_prickar.html http://www.yttermera.se/lagom/introduktion/vara_fantastiska_prickar.html%5D
Hohoho..
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.