Vad innehåller erat sötningsmedel?

Home Forums Kost och Näringslära Vad innehåller erat sötningsmedel?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • Author

Har köpt ett billigt (bords)sötningsmedel och märkte nu att det kanske inte var av bästa sorten… märket heter Cologram(Liedl) och innehåller 94g kolhydrater/100g (97% maltodextrin och 3% aspartam) har jag gjort bort mig eller vad

Vad innehåller erat sötningsmedel?

kan kolla m

Linn wrote:
    Har k

malto

SheeBa wrote:
    Va sjutton.. Är det till LIDL man ska åka för att hitta grejjerna ??

Antar att det var billigt,och med 97% malto och endast tre aspartam så borde det väl vara helt okey?
    Jag har sökt malit en hel vecka nu,men
    ingen i de sport/hälsobutiker jag varit inne i har det eller kan säga vart det finns.

*Får muta kompisen att köra mej till Lidl a.s.a.p.*

Skall man använda det som något slags kolhydrattillskott, är man nog fel ute. 3 gram aspartam (om man skulle trycka i sig 100 gram) är mycket.

King Grub wrote:
    Skall man anv
    SheeBa wrote:
    Men jag letar maltodextrin för att blanda mina gainers – Vart finns det är köpa?
    Eller är malto inte det optimala att ha i återhämtningsdrycken?

Butiker som säljer vin- och bryggeriprodukter brukar ha maltodextrin.

Mer optimalt är Vitargo och amylpektin.

Jay wrote:
    Butiker som säljer vin- och bryggeriprodukter brukar ha maltodextrin.

Mer optimalt är Vitargo och amylpektin.

TACK!
    Vitargo dyrt, no?

Ska genast ut och omdirigera shoppingstråken.
    8)

SheeBa wrote:
    Vitargo dyrt, no?

Muy expensivo, tyvärr.

Jag tänkte mer på att olika märken av sötn.medel innehåller lite olika.. vissa innehåller mer frukos andra mer malto osv.. Är det någon som har koll på vilket märke som är hyfsat ok?

Cologram innehåller 383kcal/100g, ganska mycket för ett sötn.medel….!!

Linn wrote:
    Cologram innehåller 383kcal/100g, ganska mycket för ett sötn.medel….!!

Canderel innehåller väl också 380 kcal/100 g? Och ett annat jag har (Rainbow, ett finskt ”billigmärke”) innehåller 395 kcal/100 g. Så jag tror nog Colograms energi-innehåll är helt ”normalt”. Men som sagt, en burk väger ju bara 75 g och med det pulvret kan man söta en hel del…

Linda G wrote:
    Canderel innehåller väl också 380 kcal/100 g? Och ett annat jag har (Rainbow, ett finskt ”billigmärke”) innehåller 395 kcal/100 g. Så jag tror nog Colograms energi-innehåll är helt ”normalt”. Men som sagt, en burk väger ju bara 75 g och med det pulvret kan man söta en hel del…

Jo du har nog rätt… men jag har aldrig räknat på hur mycket jag använt, och det kan ju dra iväg om man häver det över allt man äter :)

Linn wrote:
    Jo du har nog rätt… men jag har aldrig räknat på hur mycket jag använt, och det kan ju dra iväg om man häver det över allt man äter :)

Jag brukar köra med den flytande varianten av Cologran. Typ inga kalorier alls, men innehåller cyklamat, så jag försöker att inte använda det alltför mycket.

Vad är cyklamat? var köper du den?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 27 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.