Vad jag ska äta när jag vill gå ner i vikt?

Home Forums Kost och Näringslära Vad jag ska äta när jag vill gå ner i vikt?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Hej.
    Jag är ny inom det här med gym o träning:P

Nu är det så att jag undra vad jag borde äta o inte äta när jag ska gå ner i vikt samtidigt som jag gymmar. Om någon snäll själ skulle kunna göra upp ett schema på hur en dag kan se ut för mig? med mat o sånt alltså:)

Jag träna 3 dagar i veckan. Om det är något mer ni behöver veta så är det bara att fråga:)

[http://forum.body.se/showthread.php?t=22347]

I den guiden kommer du finna dina svar :)

Ät mycket protein och försök hålla nere kolhydratintaget.
    Mycket protein – Mycket kött, fisk , fågel, keso , kesella
    Kolhydratkällor – Pasta, potatis, ris, bröd osv.
    Försök undvika vitt bröd, ät hellre knäckebröd t.ex. Ät kolhydrater på en rimlig nivå, skippa godis, läsk och andra sötsaker.
    Träna hårt!
    Så skall du se på grejer :)

Ett ex. för att du skall förstå. (Mina måltider idag) mitt syfte är dock inte att gå ner i vikt.

Kl 07.00 1 portion whey 100, 2 kokta ägg, en shake 1½ dl fiberhavregryn, 1 burk kvarg, 250g, lite filmjölk och proviva för att lösa upp det tillsammans :)
    Kl 12.00 Chili con carne med sallad och mjölk till det.
    Kl 14.30 proteinshake (whey 100) och ett äpple
    Kl 16.00 300g lax och ~ 150g ris med gurka, tomat , keso :)

Kommer nog slänga ihop något senare ikväll, som en burk kvarg + lite bär!

Kanske blev lite luddigt, men bara o skicka pm ifall du vill ha ett annat bra schema :)

oxide wrote:
    Hej.
    Jag är ny inom det här med gym o träning:P

Nu är det så att jag undra vad jag borde äta o inte äta när jag ska gå ner i vikt samtidigt som jag gymmar. Om någon snäll själ skulle kunna göra upp ett schema på hur en dag kan se ut för mig? med mat o sånt alltså:)

Jag träna 3 dagar i veckan. Om det är något mer ni behöver veta så är det bara att fråga:)

Är själv inne i slutfasen i min första deff och kan utvärdera lite av det jag upplevt. Jag har försökt behålla muskelmassa och samtidigt förlora kroppsfett, vet inte om det är samma för dej eller om du prioriterar fettförlust i första hand. I alla fall, om vi antar att du kör efter min princip så rekommenderar jag att dra ner på kolhydrater så mycket det går, tex bröd, pasta och vitt ris uteslöt jag helt.
    Istället försöker jag äta mycket proteiner och fett, typ kvarg, keso, ägg, kött, fisk, ost, oliver, avokado och kyckling.
    Jag avstod också lunch för att istället kunna äta mej mätt till middag efter träningen.

En typisk dag:
    Frukost: 2ägg, 1dl proteinpulver, omega-3, ~30g ost (feta/brie/hårdost) några oliver.
    Lunch: Tack, men nej tack.
    Före och efter träning: eaa
    Middag: vanlig husmanskost förutom väldigt lågt på kolhydrater. ”Normal” portion

Såklart finns det en hel del som säkert tycker mitt upplägg e skit speciellt pga jag inte äter lunch och en del som tycker det låter jättebra. Mitt upplägg att avstå lunch fungerade kalasbra för mig, var inte så hungrig runt lunchtid efter 1-2veckor och presterade ändå väldigt bra på gymmet. Sen ska väll nämnas att jag är student som i stortsett endast rör på röven till och från skolan/gym (300m) och som bara har gym och lite sängmys som aktiviteter.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.