- This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Vad ska jag äta emellan rasterna för bättre prestation?
Om jag har danslektion 1-2 timmar och sen rast i bara 10 minuter tills nästa pass som är lika långt. Vad föreslår ni att jag stoppar i mig emellan? Vad är smidigast om jag vill fortsätta ha energin kvar tills nästa pass? Shake? Mellanmål? Hmmm.
Jag föreslår snabba kolhydrater! (Ev. boostat med koffein)
T ex sportdryck.
Jag funtar på BCAA, tex Xtend?
BCAA fungerar också, intrakatalysatorer som går ut i kroppen fort och stimulerar centrala nervsystemet. För många är dock rena BCAA inte så effektfullt för att upprätthålla energin under några längre perioder. Om du dock vill dricka det, typ xtend, är det bäst ur ett energisyfte att ta det samtidigt som du tränar, medan någon snackar eller vad som
Snabba kolhydrater kan du ta som föregående talare påpekar och även en frukt som tar över när de allra snabbaste kolhydraterna går ut. Vassleprotein kan du också dricka eftersom det är snabbt Det enda du egentligen bör undvika mellan passen och under är fett (tar lång tid att ta upp och behöver mycket bloldgenomströmning vid matspjälkningsapparaten) och för stor mängd fast föda av samma anledning som fettet (därav en frukt).
Ett par kokta ägg?
Fett precis innan träning är tungt, man behöver mer än 10 minuter, det är i varje fall min personliga erfarenhet
Du kanske har egen erfarenhet som är tvärtom?
Ja inte skulle jag har problem efter ett ägg att träna. Ett ägg är ju perfeck snacks att ta till då det kurrar i magen, inte snickers… Läste om att pressbyrån flirtar med LCHF och säljer lösa kokta ägg, bra initiativ tycker jag.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY