- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Vad ska man äta för att öka i muskler?
Ja hej..
För ett år sen drygt.. började jag äta mindre kolhydrater, Gymma, och springa en massa..
För att gå ner i vikt.. har lyckats väldigt bra,,
men nu äre bara gym som gäller för att öka i muskelmassa..
men jag vet fan inte vad jag ska äta.. de sitter lite kvar i att äta lite kolhydrater, efter som jag har gjort de så länge
för att få ner fetmagen jag hade då…
nu vill jag ju bygga muskler , men tycker de går segt utav helskotta..
tycker de är svårt att de där med träning och kost, och muskelbyggnad..
all hjälp är jag toknöjd över..
i kosttillskott kör jag idag, bcaa , omega3 , protein , kreatin och zma ska jag prova en burk med nu tänkte jag,
Hej,
Det finns inget som säger att du behöver öka mängden kolhydrater du äter bara för att du ska bygga muskler. Det skulle i så fall vara om du vill få i dig mer energi i och med tyngre och jobbigare pass på gymmet.
Annars rekommenderar jag proteinrika livsmedel, såsom kvarg, ägg, kyckling, köttfärs. Glöm inte heller fettet som är viktigt att få i sig för att bygga muskler. Bra fett finns bland annat i avokado och lax.
Lycka till med muskelbygget.
Det finns inget som säger att du behöver öka mängden kolhydrater du äter bara för att du ska bygga muskler. Det skulle i så fall vara om du vill få i dig mer energi i och med tyngre och jobbigare pass på gymmet.
Annars rekommenderar jag proteinrika livsmedel, såsom kvarg, ägg, kyckling, köttfärs. Glöm inte heller fettet som är viktigt att få i sig för att bygga muskler. Bra fett finns bland annat i avokado och lax.
Lycka till med muskelbygget.
Och mättat fett från mejeriprodukter och kött är inte bra?
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY