Home › Forums › Kost och Näringslära › Vad ska man äta när man ska tränar MEN samtidigt få fram musklerna
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 januari, 2006 at 21:03 #95157Anonym anvandareMember31 januari, 2006 at 21:03 #1043817Anonym anvandareMember
Hej allihopa (igen)
Jag har en fråga som jag hoppas nån kunnig kan svara på. Jag styrketränar ca 4 dagar i veckan och motionscyklar ca 2 dagar i veckan. Jag vill bygga muskler men inte lägga mig på onödigt fett eller hur jag ska uttrycka mig.
Så minfråga e vad exakt ska jag äta? Jag jobbar i en skola och får gratis skolmat varje dag så jag vill gärna fortsätta äta den (då den ändå är gratis) Ska jag skära ner på kolhyderaterna eller äta mycke när man ändå ska träna lite senare på dagen? Jag vill gärna ha råd & tips på vad man ska äta mer och mindre av på tallriken samt om ni tycker man ska börja köra med nåt proteinpulver eller om de inte är nödvändigt för mig just nu.Hoppas nån kunnig och snäll person kan hjälpa mig med detta
Tack på förhand
MVH
Fredde2 februari, 2006 at 13:45 #1043818Anonym anvandareMemberförst å främst, det finns lika många åsikter om det som det finns kroppstyper, hur kommer det sig t.ex. att vissa kan äta oavbrutet med fet mat och förbli spinkiga, medans andra bara behöver titta på en pizza så blir de feta???
Därför är råd och studier ofta bristfälliga (tycker jag)
Jag är lång och har snabb ämnesomsättning och min träningspolare är kort och har långsam ämnesomsättning, för att uppnå samma mål (som även är samma som du) dvs öka massan med så lite fettökning som möjligt, äter han och jag helt olika!
För min del funkar det bäst att skära ner rejält på fettet, men absolut inte minska kolhydratsintaget, jag har ett sjukt behov av kolhydrater till följd att min ämnesomsättning och får jag för lite påverkar det styrkan och orken för mycket.
Han å andra sidan gör tvärtom…
Ett som alltid är säkert dock är att se till att få i sej rejält med protein såklart, minst 2g/kg/dag
Så prova dig fram börja med att minska på fettet t.ex. men behåll protein & kolhydratsintaget och se hur det funkar, och utvärdera sedan.. Jag tror du måste exprementera själv, du kan ta råd och inspiration av andra, men i vissa fall är de där råden kontraproduktiva om de givits av någon med helt annan kroppstyp än du själv.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.