Vågen rör sig inte ett dugg..

Home Forums Kost och Näringslära Vågen rör sig inte ett dugg..

  • This topic is empty.
Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • Author
    Posts
  • #540847
    Eddie Vedder wrote:
    Läs texten jag länkade till.

    Du har en kost som är typiskt för ett fettsnålt deffupplägg.

    Läste igenom det igår, ska åka och handla hem varor i veckan med mest fett.
    Vet dock inte hur jag ska lägga upp mitt kostschema..
    Ska jag dela upp till flera eller kanske ha 4-5st och äta rejält vid tillfällena?

    #540848
    kyliee wrote:
    Läste igenom det igår, ska åka och handla hem varor i veckan med mest fett.
    Vet dock inte hur jag ska lägga upp mitt kostschema..
    Ska jag dela upp till flera eller kanske ha 4-5st och äta rejält vid tillfällena?

    Din måltidsfrekvens har ingen större påverkan på din viktupp/nedgång! Planera måltiderna så det passar din vardag och så att du inte behöver gå runt och vara hungrig.

    Vissa verkar gilla att småäta hela tiden medan vissa som jag själv t.ex hellre äter 2-3 gånger per dag och då ordentligt istället. :)

    Planera in större delen av dagens energiintag efter gymmet!

    #540849
    Tommy Ivarsson wrote:
    Din måltidsfrekvens har ingen större påverkan på din viktupp/nedgång! Planera måltiderna så det passar din vardag och så att du inte behöver gå runt och vara hungrig.

    Vissa verkar gilla att småäta hela tiden medan vissa som jag själv t.ex hellre äter 2-3 gånger per dag och då ordentligt istället. :)

    Planera in större delen av dagens energiintag efter gymmet!

    Tack för tipsen, ska verkligen äta mycket efter gymmet.
    Jag trodde att allt man åt under dagen spelade stor roll, fast det verkar vara som det intas efter träningen för mest inverkan på viktuppgången.

    Det stämmer väl att man ska äta senast 1timme efter gymmet?

    #540850
    J.v.K wrote:
    du dör ju inte om du inte gör det, men det är väl då som det är ”window of opportunity” dvs det helt klart är bäst att käka då kroppen tar tillvara det för återhämtning/muskelbyggning(?)

    Jo låter vettigt :).

    Jag tänkte även på ett nytt schema uppdelat på 4pass tänkte om ni kan komma med kritik utifall det är dåligt upplagt eller så.

    Måndag: Bröst & Biceps
    Tisdag: Axlar & Triceps
    Onsdag: Framsida lår & Vader
    Torsdag: Vila
    Fredag: Rygg & Baksida lår

    körde för mycket innan tror jag har övertränat så måste ändra på en del saker, tänkte om det blir för mycket att ha ett sånt schema jag skrev ovan?

    #540851

    Släng in 1 dl rapsolja vid frukosten, 900 kalorier i ett nafs

    #540852
    Kuddkrigaren wrote:
    Släng in 1 dl rapsolja vid frukosten, 900 kalorier i ett nafs

    men du skämtar? så mycket. Garanterat, ska slaffsa i mig rapsolja varje morgon!

    #540853

    Eller ringla ½dl olivolja över salladen och hux flux har du 400-450kcal till…. ;)

    #540854
    Flessa wrote:
    Gör dig en god vinegreatte på olja, vinäger och diverse kryddor, örter du gillar etc och ha stående i kulen. Sedan när du gör man så tar du bara fram den och ringlar över, funkar ju på allt, vare sig det är varmt eller kallt. Andra lätta sätt är ju att lägga lite nötter på salladen, över gröten etc, byta kyckling mot lax, gurkan mot avokado. Gör små justeringar och se hur det ter sig, sedan är det ju bara att fortsätta efter resultat/förväntningar och utvärdera.

    Jag har varit allergisk mot fisk i flera år men har blivit bättre nu.
    Men blir fortfarande illamående av fisk så jag håller mig nog till kycklingen för att hålla maten nere i magen.

    En annan fråga är det stor skillnad på kyckling och quorn i fetthallt och protein? :what:

    #540855
    kyliee wrote:
    men du skämtar? så mycket. Garanterat, ska slaffsa i mig rapsolja varje morgon!

    Du behöver inte anamma varenda inlägg i tråden.

    #540856

    Quorn är en hyfsat protenrik massa av svamp och tillsatser typ. Typ vegetabilisk sylta fast med annat näringsvärde.

    Ofattbart att det fått sån ”hälsostatus”.

    #540857

    quorn är så fruktansvärt gott. Smakar precis som kyckling dock!
    Frågan om jag borde äta kyckling eller quorn, 1G mer fett kanske inte gör så stor skillnad.

    #540858
    J.v.K wrote:
    nej inte om du får i dig fett från annat håll så :)

    va ligger quorn på i pris egentligen?

    Tror vi köpte 2 filér eller vad man säger för runt 60kr!

    #540859

    Ingen som hade några synpunkter på mitt schema? på sida 2 jag skrev.. Skulle uppskattas det med!

    #540860
    kyliee wrote:
    men du skämtar? så mycket. Garanterat, ska slaffsa i mig rapsolja varje morgon!

    Absolut inte, du frågar ju hur du ska göra för att gå upp i vikt och det är ett ganska effektivt sätt.
    Sen behöver du ju inte dricka 1 dl olja ”plain”, att blanda det i proteindrinken är ju ett hett tips.
    Sen kan du ju laborera lite, kanske kan börja med ½dl

Viewing 14 posts - 16 through 29 (of 29 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.