Väger man före eller efter man tillagat maten?

Home Forums Kost och Näringslära Väger man före eller efter man tillagat maten?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Antar det frågats tusen gånger och ändå kan jag inte hitta det när jag söker.
    Antar näringsvärdetabellerna som står på förpackningen är näringsvärden för råvaran alltså innan man tillagat den ( I tinad form) stämmer det?

Näringsvärdet som står på förpackning syftar på innan tillagning.

Det finns inte en chans att du har sökt. Latmask.

Sökte på ”Matvåg” hitta inte ett skit sökte på ”väga” hitta inte skit som var relevant och dom mer avancerade mer uteslutande sökningarna fann jag ingeting på.
    Letade lite inne i kost och näring eller vad det heter tänkte att det kanske borde finnas en stickie men icke…

Edit*
    Glömde… Stort tack för snabbt enkelt svar!

Matsuchi wrote:
    Sökte på ”Matvåg” hitta inte ett skit sökte på ”väga” hitta inte skit som var relevant och dom mer avancerade mer uteslutande sökningarna fann jag ingeting på.
    Letade lite inne i kost och näring eller vad det heter tänkte att det kanske borde finnas en stickie men icke…

Edit*
    Glömde… Stort tack för snabbt enkelt svar!

Konstigt. Jag sökte också på ordet ”väga” och hittade många trådar med relevant information.

Men ett konstruktivt tips är att välja Avancerad sökning, fylla i nyckelordet och välja sök enbart i rubriker i rullisten. Bättre söklycka i framtiden.

Jag gjorde så här, hoppas också på bättre söklista nästa gång )))

Jag väger maten innan tillagning.

Det är inget fel att fråga om en liknande fråga är inte direkt aktuell. Annars behöver vi inte det här forumet eftersom allt har redan sagts minst två ggr. Då ska vi bara söka, söka och söka.

Matsuchi wrote:
    Antar det frågats tusen gånger och ändå kan jag inte hitta det när jag söker.
    Antar näringsvärdetabellerna som står på förpackningen är näringsvärden för råvaran alltså innan man tillagat den ( I tinad form) stämmer det?

Näringsvärdet brukar gälla för den form livsmedlet kommer i. Köper du en färdiglagad köttbit så gäller näringsvärdet för färdiglagat kött. Köper du okokt pasta så gäller näringsvärdet för okokt pasta. Köper du fryst kyckling så gäller näringsvärdet för fryst kyckling osv. Ganska logiskt :)

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.