Varför kan jag inte få njuta av min efterlängtade ätardag?

Home Forums Kost och Näringslära Varför kan jag inte få njuta av min efterlängtade ätardag?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Jag vet inte om jag ska hata 👿 eller älska ;) ÄTARDAGAR. Det är ju kul att planera inför en ätardag. Jag va i affären och köpte allt för ett redigt bullbak och gick och lurade på vilken frukost jag skulle äta… Men sedan när denna efterlängtade ätdag kommer äter jag ändå samma gamla vanliga frukost. Lyxen består dock i att jag inte väger det jag stoppar i mig.
    Bullbaket va otroligt roligt :D Va fina mina små (snarare stora) bullar blev. Dubbel sats av kanelsmör och mycket hackad mandel och pärlsocker. Underbart goda men aaaj vad ont i magen jag fick :( Ändå åt jag bara 2. Efter denna underbart roliga aktivitet som slutade lite tragiskt tog jag det lite lugnt med maten.
    Sedan ringer en kompis och bjuder på middag En rysare i vanliga fall men inte idag för det är ju min ätardag. Kasslergryta med jasminris stod på bordet när jag kom dit. Mmmmm va gott. Jag hade tagit med mig nybakta kanelbullar så efter maten fikade vi på dem. Den onda magen va glömd. Men det gick rätt så bra denna gång :emo-thumb
    Jag skulle kunnat dricka upp en hel sjö senare på kvällen. Kan det ha varit den salta kasslen tro. Jag vet inte… men såååå törstig har jag aldrig varit Och så lite godis på kvällen så klart… Man måste ju passa på!
    Men nu kommer vi till det värsta med ätardagar HALSBRÄNNAN. Det är inga roliga saker…

Varför kan jag inte få njuta av min efterlängtade ätardag?

Jag känner mig mycket motiverad att skriva kostprogrammet för nästa vecka. Jag mår bäst när jag får äta MIN mat. Men likväl längtar jag till att få släppa loss bland förbjudna livsmedel trots att jag mår pyton…

Är det fler än jag som mår pyton rent fysiskt av sina ätardagar???? och hur ofta har Ni dem???

Alla har vi nog lite hatk

Vad gör jag då jag inte har någon matlust alls? Jag arbetar som kock, och på mina lediga dagar så får jag total aversion mot allt vad mat heter.
    Frukosten går bra, den går på autopilot s.a.s.
    Men sedan så tycker jag att mattiderna paserar i ett rasande tempo utan att jag hinner mobilsera engagemang för att planer – och än mindra imundiga maten..

Det här drabbar ju träningen, men än värre är att jag börjar notera tecken på närings, och vitaminbrist.

:(

jag

Synd att törst, magproblem och halsbränna förstörde din ätardag.
    Själv så får jag halsbränna när jag inte äter :|

jag f

athleticmia wrote:
    jag förstår inte varför du inte ens kan få lov att bli bjuden på mat (förutom ätardagar) då d uär offseason!!!!!!!!!!!!!!

Vad jag vet tävlar hon inte, då kan hon väl inte vara offseason…?? förstår hur du menar dock..

Linn wrote:
    Vad jag vet tävlar hon inte, då kan hon väl inte vara offseason…?? förstår hur du menar dock..

Man vet aldrig vad framtiden har att bjuda på :emo-thumb

Vad det gäller min kost så mår jag bäst så här. Att precis som med träningen lägga upp en plan och följa den.

athleticmia wrote:
    jag förstår inte varför du inte ens kan få lov att bli bjuden på mat (förutom ätardagar) då d uär offseason!!!!!!!!!!!!!!

Det kanske låter dumt :| Men jag har en plan… Det vore ju kul att se va den leder :emo-thumb Med för många sne steg får jag ju aldrig veta…

athleticmia wrote:

Jo, blir bjudningarna bara inte varje dag och i rimlig omfattning borde man väl kunna vara lite flexibel. Det är ju lite extremt om man alltid till 100% måste få det precis enligt oavsett till vilket pris som helst. Under tävlingsdeff är det ju nödvändigt men en ren pina att bli så ”socialt trist”.

LiMi wrote:
    Man vet aldrig vad framtiden har att bjuda på :emo-thumb

Vad det gäller min kost så mår jag bäst så här. Att precis som med träningen lägga upp en plan och följa den.

Helt rätt inställning! :emo-thumb
    Menade inte att du var osund på något sätt. Men NÄR du börjar tävla så kommer du få en annan syn på det helt enkelt.. :)

Micke A wrote:
    Jo, blir bjudningarna bara inte varje dag och i rimlig omfattning borde man väl kunna vara lite flexibel. Det är ju lite extremt om man alltid till 100% måste få det precis enligt oavsett till vilket pris som helst. Under tävlingsdeff är det ju nödvändigt men en ren pina att bli så ”socialt trist”.

Att va socialt trist är ju inget att sträva efter, snarare tvärt om. Denna vecka sätts min flexibilitet på prov. Tjejerna på gymmet ska ut på sen after work på fredag och de har frågat om jag vill med. Detta vill jag ju absolut inte missa. Eftersom jag äter lite av varje under helgen så startar jag bara lite tidigare denna helg. Allt har ju ett pris så då blir det att äta strikt på söndag. Men lite trist är jag ju för alkoholen tänker jag hoppa över :emo-thumb

Jag hat/

LiMi,

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.