Home › Forums › Kost och Näringslära › Varför ser jag så risig ut?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 januari, 2006 at 10:41 #95481Anonym anvandareMember18 januari, 2006 at 10:41 #1047652Anonym anvandareMember
Har sökt runt nu i forumen men har inte lyckats hitta liknande trådar men utan reslutat.
Problem 1: Sen en tid tillbaka , ca 2-3 månader, så har varit helskum. Jag har fått min nattsömn störd var eviga natt av att jag måste gå upp och urinera. Detta händer flera gånger varje natt. Det har börjat bli väldigt väldigt irriterande att aldrig kunna sova längre än 2-4 timmar i sträck.
Problem 2: En dagen ser min kropp ”bra ut” och jag känner mig ganska hård. Men väldigt ofta så sjunker kroppen ihop och det känns som om jag lagt på mig minst en 10 kilo. Värst är det när jag styrketränar. Då kan jag se i spegeln hur kroppen bara blir plufsig och jag ser fet ut.
Kan någon förklara vad det beror på och vad jag gör för fel? Eller är det här någon normalt?
Skulle vara otroligt tacksam för svar!
Min träning:
Måndag: rygg+överarmar+ev. mageTisdag: joggingrunda med fartlekar före frukost. bröst+underarmar+ben
Onsdag: vila
Torsdag: Axlar+vader+ev.mage
Fredag: joggingrunda med fartlekar före frukost, armar+mage
Lördag vila
Söndag: Extraknäcker som tidingsbud (pluggar till vardags) innebär ca fyra timmar av springande i trappor förefrukost.
*Tränar tungt och intensivt. Ökar konstant i styrka.
*Under sommaren delar jag ut tidningen varje dag
*Ibland så jobbar jag flerdagar än söndagar fast då 2 timmars pass.
Min kost:
Mål 1: 4 koppar kaffe+5gram glutamin+3 kapslar BCAA
joggingrundan+steching efteråt
(eventuellt en liten proteindrink före dushen)
Mål 2: Multivitamin och mineral, 1-2 fiskoljakapslar, 2,5 dl havregrynsgröt+16gram russin+8 äggvitor/tre skopor whey-80/6 äggvitor och två hela ägg (beror på).
Mål 3: 4 koppar kaffe, 3 dl havregryngrönt (tunna), 10 gram glutamin,3 skopor whey-80/1 pkt mini keso
Träning (1 skopa whey-80 mellan i mitten på passet)
Mål 4: 10 gram glutamin, 4-5 skopor whey-80, 85 gram druvsocker, 32 gram russin/2 torkade fikon
Mål 5: 65 gram runkornigt vittris (långkoktid), 300 gram sallad med spenat+morötter+majs+spenat+grönabönor, 1 kapsel fiskolja, 1 torkat fikon, 225 gram 10% nötfärs+1glas minimjölk/125 gram lax+3 äggvitor/kyckling+1 glas minimjölk/150 gram flundra+2äggvitor/180 gram fransyska+1glasmjölk
Mål 6: 1 dl havregrynsgröt+1 tskd jorndnötssmör +1 pkt kessella/150 gram mini milko/1 burk tonfisk/minikeso
Mål 7: 40 gram råris+300 gram sallad med spenat+morötter+majs+ärtor+tomat, 200 gram pollack/200 gram torsk/200 gram hoki/200 gram whiptail/225 gram kyckling/170 gram skalade räkor
Mål 8: kamomill te, 1 kapsel fiskolja, 3 skopor whey-80
*Dagar då jag inte styrketränar äter jag 100 gram fullkornspasta+300 gram lågkalorigrönsak som kolhydratkälla på mål 5
*Fisk och kött kokas.
*Dricker flera liter vatten om dagen.
*På söndagar äter jag färre mål pga att jag sover efter frukost fram till lunch. Före passet dricker jag 4 koppar kaffe och tar 5 kapsalar BCAA före, under och efter tidningsutdelningen.
*Jag har inte någon ”ätardag” varje vecka. Däremot höjer jag intaget av bra kolhydrater drastiskt under en dag, ca varannan vecka.
18 januari, 2006 at 11:56 #1047653Anonym anvandareMemberBara en reflektion, har du alltid druckit 8 koppar kaffe/dag ?
För mig låter det oerhört mycket, kanske kan bero på det ? -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.