Variation av kosten?

Home Forums Kost och Näringslära Variation av kosten?

• This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • Author

Är ni noga med att variera kosten? Undrar då jag själv äter rätt ensidigt..! Blir ofta samma maträtter, möjligen med någon liten variation..! Mest för att vissa saker är så lättsamt att förbereda och ha med sig till plugget osv! Är det något jag måste tänka över och försöka äta lite mer varierad kost? Hur gör ni?

geo wrote:
    Jag äter för ensidigt. Det vet jag, men det är svårt att ändra på, eftersom jag har så mycket annat jag vill lägga tid på. Mat är, för mig, ett nödvändigt ont. Lycklig blir jag den dagen perfekt sammansatta ”milkshakes” finns som ger en alla dagens näringsämnen och hjälpämnen i rätt proportioner.

Nu överdriver jag lite, för mat är ju gott också, men oftast tycker jag det är mer besvär än nöje med maten. Därför blir det ensidigt just för att jag väljer maträtter som går snabbt att göra. Mitt riktvärde är ca 10-20 minuter total tid, varav ca 5-10 minuter arbetsinsats.

Hmm.. samma här! Jag är inte så noga med hur det smakar, bara jag får i mig näring! Kanske låter trist, men har aldrig varit nån riktig ”mat-människa”

Ibland äter jag mkt ensidigt, främst under diet. Men jag har inga problem med det egentligen, bara man inte råkar tröttna på nåt som jag gjorde med tonfisk en gång, var tvungen att göra ett upphåll på ca 1,5 år innan jag kunde äta det igen.

Ping wrote:
    Ibland äter jag mkt ensidigt, främst under diet. Men jag har inga problem med det egentligen, bara man inte råkar tröttna på nåt som jag gjorde med tonfisk en gång, var tvungen att göra ett upphåll på ca 1,5 år innan jag kunde äta det igen.

Jag har inte heller några problem med det smakmässigt och så, men tänkte att det kanske inte är bra för kroppen? Men det är klart, så länge man mår bra och träningen fungerar bra, så ska det väl inte vara några problem! :emo-thumb

Ett tag n

Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.