- This topic is empty.
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Vikt och Kalorier
Tjenare, jag är en kille på 17år som tränar ca 10-12pass i veckan, äter ganska nyttigt men har en ätardag i veckan, hur kan det komma sig att jag väger runt 72kg på lördagen precis innan ätardag men nu idag Onsdag så väger jag 75kg? Är det fett jag har gått upp eller bara vätska?
3 kilo fett har du nog inte gått upp såvida du inte klämde i dig 21000 kcl på din ätar dag vägde du dig på morgonen båda gångerna? kan slå mycket på hur man ätis dvs vad som är kvar i kroppen så som vätska och så.
//Jake
Vägde du dig samtidigt båda dagarna? Du väger oftast mindre på morgonen då du varit utan mat och dryck i många timmar. Sen om du precis innan hade ätit middag så lär det synas på vågen. Hade du druckit mer vatten ena dagen än andra så syns det också. Vägde du dig med kläder på så kan ju det spela roll på hur mycket kläder du hade på dig samt vilka då tex. ett par joggingbyxor eller jeans väger mer än shorts. Vägde du dig på olika vågar? Isf kan de visa olika, gör de två på mitt gym, den ena visar 2kg mer så vilken våg man tar beror på om man ligger i deff eller bulk
Tror inte du gått upp 3kg på 4dagar då skulle du behövt ett överskott på ca 5000kcal per dag vilket är väldigt svårt om man inte sitter och mölar i sig onyttigheter.
Mvh Vincent
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY