- This topic is empty.
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
Viewing 6 posts - 1 through 6 (of 6 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › viktuppgång!
Om man nu ska upp i vikt,både fett och muskler, spelar det då någon roll om man ligger på +500 eller +1000 kcal? Lägger sig fettet olika beroende på hur stort överskott man ligger på? självklart så äter jag nyttig mat, inte en massa skräp…
Hur fettet lägger sig bestäms inte av hur mycket du äter utan av gener.
Varför vill du lägga på dig så mycket fett då?
om det är i muskelbyggande syfte så räcker det gott och väl att överskotta ett par hundra kcal/ dag
Som Sam säger har genetik en viss del att göra med det då vissa har enkare att gå ner(eller upp) men vissa svårare.
Men det som främst avgör var det sätter sig är hormonerna.
Därav att män får mycket fett runt magen medan kvinnor får mer runt rumpa och lår,kanske för att utnyttjas vid graviditet.
Har man som man mycket runt lår och rumpa eller som kvinna mkt runt mage kan man ha för mycket av motsatt köns hormoner.
Tack för svaren
Jag vill lägga på mig lite fläsk för jag har för låg fett% då jag är ganska så underviktig, paniken börjar komma nu då det snart är sommar och jag vill kunna vissa mig på stranden utan overall:o
ok…oavsett så är det inte speciellt nyttigt för kroppen att lägga på sig för mycket fett alldeles för snabbt …men nånstans mellan 500-1000kcal är helt okej speciellt om man är underviktig
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY