Viktuppgång utan gym—tabletter

Home Forums Kost och Näringslära Viktuppgång utan gym—tabletter

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej är 18 år, är 1.90 lång och väger 73 kg. Mål nr 1 är att gå upp i vikt !
    Ja har tränat på gym förut men är inte sugen på att återvända. Ägnar mig hellre åt simning, armhävningar och chins.

Om ja tränar armhävningar 3 set så många jag orkar i varje,
    chins 3 set så många ja orkar i varje
    och efter det simmar, detta gör jag varannan dag.

Samtidigt äta så kalorier som möjligt. Använder nutris hälsovakten där jag kan se hur många kalorier/ dag ja bör äta för viktuppgång. Är detta ett bra sätt att gå upp i vikt med muskler. Är inte rädd för fett, tvärtom.

Har ni några tips på speciell mat jag bör äta och vad jag bör ta in mest ? Hur mkt protein? kolhydrater ? fett ?:

Är det bäst att äta grillchips och mcdonalds eller äta hemma kött och pasta/potatis ? Mitt primära mål är alltså att gå upp i vikt. Har hört att nötter, olivolja är bra. Hur stor del spelar protienerna in –bör ja försöka få i mig många proteiner eller satsa mest på fettet.

Sen finns ju det ju bantningspiller m.m. Tabletter för viktnedgång. Finns det sådana tabletter för viktuppgång. Är ej sugen på gainer har provat utan framgångar !!!

Det säkraste sättet för viktuppgång skulle vara att ta anti depressiva som remeron, där bieffekterna är ökat matsug och nästan alla går upp i vikt. Och det med många kilo och kraftigt. Men känns som att det inte är det smartaste att ta antidepressiva därför undrar jag om det finns andra tabletter för endast ökat matsug eller för viktuppgång !!

P.S ett problem som jag har är att få i mig mycket frukost på morgonen ! hur stor roll spelar detta i min viktuppgång?
    Om någon har ngt bra kostschema för min situation är jag tacksam !!!

Jag vill gå upp i vikt, men jag vill inte gå upp 10 kg på magen, därför vill jag ju träna armhävningar, chins simma m.m jag har ju skrivit allt där uppe. Men det behöver inte vara 10 Kg muskler som jag går upp

Frizzo överväger inte det !

du ska inte träna samma muskler mer än 2ggr/v o då ska du helst ha 2 dagar emellan så musklerna hinner reparera o bygga upp sig igen. Tränar du för ofta blir de bara mindre, eller så händer inget.

Angående maten så ska du INTE äta upp dig på macdonalds o sån skit. Du ska istället äta mycket riktig mat, då mår din kropp så mkt bättre o du får i dig mat som hjälper till me dandra grejer. Dessutom kan du bygga upp ett beroende av onyttgi mat (referens morsan) hon var jättesmal som ung så hon börja käka allt möjligt onyttigt för att gå upp i vikt o nu är hon lite väl tjock o kan inte sluta äta onyttigt.

Quote:
    Det är sanning med modifikation, i detta fall så är det chins och armhävningar som görs varannan dag, det kommer med andra ord att belasta de röda muskelfibrerna till större grad än de vita och därmed räcker det med 1 dags vila.

Annat blir det om man går till gymmet och börjar lägga på lite vikter i övningarna, då kommer man oftast behöva längre tid för återhämtning.

Detta har alltid intresserat mig, men jag har aldrig riktigt lyckats komma fram till något kring det. Folk säger liknande saker om just kroppsövningar, och det jag undrar är varför det diffar jämtemot övningar med främmande vikter.

Ifall jag ställer mig i armhävningsposition med händerna på en våg så blir belastningen ungefär 60kg tung. Detta är mer eller mindre konstant igenom hela rörelsen, har nämligen mätt upp samma vikt i olika faser utav armhävningen.

Motsvarar detta då en 60kgs bänkpress någorlunda, eftersom att samma rörelsemoment äger rum med liknande belastning?

Vad skiljer dessa två ifrån varandra, hur olika utsätter jag mina muskler för belastning?

Detsamma gäller chins och motsvarande kroppsvikt eller t.om. lägre vikt i strikta latsdrag. Dessa är svåra att jämföra iofs, men förutsatt att utförandet stämmer någorlunda.

Vad avgör skillnaden emellan belastning utav röda och vita muskelfibrer som du nämner?

MVH

Kung Bruno wrote:
    Är inte det ganska individuellt?

Jag får sjukt mycket bättre ork, tryck och styrka på mina pass om jag tar 3 dagars vila imellan istället för 2 som jag gör i vanliga fall.

Varför ta du vanligen två dagars vila då och inte tre?

Robert Lilja wrote:
    Tränar du enbart armhävningar och chins med många repetioner?

Tränar du på gym med lite tyngre vikter, fler övningar och lägre repstal än 12 så har du en riktlinje på återhämtning. Små muskelgrupper 48 timmar och stora muskelgrupper 72 timmar.

Mvh
    Robert Lilja

Bartoll hävdar 24-48 timmar. F.ö, med små, menar du t.ex. biceps o axlar, eller menar du riktigt små muskler som finns inne i armen som ingen (jag) vet namnet på?

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.