Vilka kurser har ni gått?

Home Forums Kost och Näringslära Vilka kurser har ni gått?

• This topic is empty.
Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • Author

Har g

Kolla om det finns några distanskurser vid universiten / högskolorna. Det är högt meritvärde på sådant.

Jag gick Personal Training School. De har utbildningar i olika steg, som ger dig en licens. Bra till meritlistan o rolig utbildning. [www.pt-school.com http://www.pt-school.com]

ThereseLindberg wrote:
    Jag gick Personal Training School. De har utbildningar i olika steg, som ger dig en licens. Bra till meritlistan o rolig utbildning. [www.pt-school.com http://www.pt-school.com]

Okej :) Va inne där och kollade, men finns det inga kurser belagda på västkusten? Eller liknande PT-skolor som är seriösa och bra runt Göteborg eller liknande?

Julian wrote:
    Okej :) Va inne där och kollade, men finns det inga kurser belagda på västkusten? Eller liknande PT-skolor som är seriösa och bra runt Göteborg eller liknande?

Man har iaf. kunnat läsa 10 poäng näringslära på Institutet för hushållsvetenskap i GBG. Det är en universitetsskola. Jag har själv läst dessa 10 poäng och man lärde sig en hel del.

YNGVE

YTS wrote:
    Man har iaf. kunnat läsa 10 poäng näringslära på Institutet för hushållsvetenskap i GBG. Det är en universitetsskola. Jag har själv läst dessa 10 poäng och man lärde sig en hel del.

YNGVE

Jaha, då får jag ta och leta reda på de då :emo-thumb
    Tack :)

Universiteten i G

Apos78 wrote:
    Universiteten i Göteborg, Umeå och Uppsala har en hel del att erbjuda…läser själv till dietist i Umeå:)

Har varigt inne och kollat på deras sidor, men om ja har förstått de rätt så e de bara 8 terminiga högskoleutbildningar? Jag tänkte mer på nåt man kan läsa extra på kvällarna :) Men jag får väll klara mig på böcker framöver istället ;)

Har också kollat efter utbildningar i Stockholm och bara hittat folkhögskolor med inriktning friskvård och idrott – Bosön och jakobsbergs folkhögskola- alltså inga högskolor/universitet. Någon här som gått på dessa skolor? Eller vet om det finns distanskurser att gå för högskolor i andra städer?
    Jag tycker mig ha kollat upp så gott det går men kan mycket väl ha missat eventuell info om det.

om man vill lära sig själv, vilka böcker kan ni rekomendera? jag har kommit en bit förbi Pauluns böcker så gärna något mer avancerat men ändå inte FÖR avancerat.:)

Henke wrote:
    om man vill lära sig själv, vilka böcker kan ni rekomendera? jag har kommit en bit förbi Pauluns böcker så gärna något mer avancerat men ändå inte FÖR avancerat.:)

”Näringslära för högskolan”, täcker det mesta.

Viewing 12 posts - 1 through 12 (of 12 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.