- This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kost och Näringslära › Vill gå upp i vikt. Matschema?
Hej!
Nu är det dags att ändra på livsstilen lite. Jag är 186cm och väger 78 kilo och vill gå upp i vikt.
Jag äter varken regelbundet eller bra vilket gör att jag både är trött, seg och har ont i magen.
Vissa dagar äter jag inte någonting alls mellan frukost och kvällsmat för att sedan smälla i mig en pizza eller en jätte stor tallrik med makaroner och falukorv.
Vissa dagar hoppar jag frukosten och äter lunch vid 3-4 tiden på eftermiddagen. Och vissa dagar äter jag mycket både till frukost, lunch, och kvällsmat.
Ska börja med kampsport och gym till våren men tills dess vill jag ändra på mina matvanor och få upp konditionen lite.
Så jag skulle behöva hjälp med vad jag ska äta och när jag ska äta det. Jag är alltså inte ute efter någon bantningsdiet utan vill gå upp i vikt.
Och säg inte att jag ska äta pizza och fet mat varje dag för jag vill äta på det bra sättet! :p
Kanske någon har ett bra matschema att dela med sig av så vore ju det toppen! :up:
ät aningen större portioner av det du har nu, eller ät liknande mat oftare
Vad och när? Du vet redan vad du behöver göra, sluta hoppa över måltider. That’s it.
Om du har svårt att ta dig tid till och äta eller inte orkar/vill laga mat osv så kanske ett alternativ är att surpla i dig gainers , även den mest late kan blanda en sån innan man hinner säga slid kniv
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY