Vitamin B5 mot finnar(akne)

Home Forums Kost och Näringslära Vitamin B5 mot finnar(akne)

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • Author
    Posts
  • #698326

    har provat under lång period både kapslar och nu senast pulver..tycker de fungerar kanon :) får enstaka i ansiktet bara..man känner sig inte lika flottig…caps är dock att föredra då pulvret smakar satan :) handlar det ifrån:

    [http://www.vitaminb5.se/] köper man 4 burkar eller mer blir det billigare :) !

    #698327
    Exex wrote:
    har provat under lång period både kapslar och nu senast pulver..tycker de fungerar kanon :) får enstaka i ansiktet bara..man känner sig inte lika flottig…caps är dock att föredra då pulvret smakar satan :) handlar det ifrån:

    [http://www.vitaminb5.se/] köper man 4 burkar eller mer blir det billigare :) !

    okej, trevligt att det verkar fungera på vissa i alla fall.
    Har dock inte flötig hy, hoppas det funkar ändå.

    #698328

    jag har provat det och tyckte det fungerade jätte bra. Nu hade jag inge jätte problem men det lilla jag hade försvann på 2 veckor

    #698329

    okej, en fråga till er som blivit hjälpta av b5: käkar ni fortfarande den enormt stora dosen som rekommenderas i början?

    #698330

    ätit 15g/dag under 2 års tid, fungerar kanon :up:

    #698331
    Fillemannen wrote:
    ätit 15g/dag under 2 års tid, fungerar kanon :up:

    okej, bra :) åt du samma dos i början också eller började du med deras rekommenderade dos?

    #698332

    för den rekommenderade dosen är ju enorm…. verkar sjukt att behöva ta typ 20 kapslar om dagen

    #698333

    Gå och ta ett stickprov på en dermatologklinik och se om du kan få ta Roaccutan istället. Jag kunde inte pga allergi, men annars skulle jag kört det. Plus att man inte får dricka heller, är ju aldrig fel. ;)

    #698334
    Chrillee wrote:
    Gå och ta ett stickprov på en dermatologklinik och se om du kan få ta Roaccutan istället. Jag kunde inte pga allergi, men annars skulle jag kört det. Plus att man inte får dricka heller, är ju aldrig fel. ;)

    Jag har inte mycke finnar så de skulle ja aldrig ta :P

    #698335

    Ah okej, inte jag heller men skönt att bli kvitt skiten helt och hållet. :)

    #698336

    Fungerar, ja. Har inte hört om många där de inte fungerar, kortfattat och förenklat, den slår ut talgproduktionen.

    Har läst om en person som länkade nått okåmma han fått i magregionen (minns inte vad det var) till sitt b5 intag, men kunde inte bekräftast medicinsk iirc, utan bara antogs.

    Iaf, intag med försiktighet. En biverkning som är känd är att man kan börja tappa hår (lite för en del, mer för andra), kan motverkas genom att inta b-complex med biotin i, men som också minskar effekten av b5.

    15g/d är groteskt mycket, de brukar rekommendera upp till 10 för de med seriös akne (då pratar vi seriös akne, [http://www.healthy-water-best-filters.com/images/skin-dehydration-acne.jpg])

    testa typ 7-8 gram

    Köp inte ifrån vitaminb5.se

    Nu talar jag ifrån egen erfarenhet men jag har fått skitdåligt resultat med deras b5 piller, verkar vara rutten kvalitet. Får själv bättre resultat med great earths 1g/90tabletter ifrån bodystore.nu eller vitapost.se

    #698337

    Tack för ett bra svar. Tror du det räcker att äta b-jäst för att motverka biverkningarna eller vad ska man annars äta för extra b-vitamintillskott?
    Jag har tyvärr redan beställt från vitamin b5 men bara två burkar så får väl pröva nån av dina länkade sidor sen i fall det inte funkar.
    Angående dosering, ska ja börja med liten dos varje dag och sedan öka för att undvika biverkningar som tex dålig mage eller är det bara att köra på från början?

    #698338

    b-jäst ska fungera, kommer bara ifrån öljäst

    Ifall du har pengarna över, för annars brukar man köra på rekommenderad dos direkt eftersom det inte känns så ekonomiskt att äta för lite till att börja och kanske inte få effekt.

    Lägre doser brukar oftast användas för att hålla en fri från finnar, 1-2g per dag brukar fungera för att hålla mig aknefri när jag väl är fri från akne. Däremot kontra all logik så går det åt mer att få bort de finnar man redan har, så där brukar man få lägga sig högre. Däremot så har jag aldrig läst att någon fått någon bättre effekt av nånting över 10g, så 7-8 eller kanske lite mindre brukar fungera.

    Biverkningarna slår Roaccutan iaf.

    Edit: Värt att nämnas

    – Sprid ut doseringen över dagen, så mycket det går

    – Intag inte på tom mage. Ät helst tillsammans med måltid

    – Ifall du får dålig mage, sänk dosen eller håll ut ett par dagar.

    Good luck

    #698339

    Tack så mycket för ett bra svar!! :)

    #698340

    Passar på att fortsätta ställa lite frågor i den här tråden.
    Jag har käkat b5 i en vecka och förstår att det lär ta längre tid innan jag ser effekt. Hur lång tid tog det för er innan ni såg effekt?

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.