Vitamin B5 mot finnar(akne)

Home Forums Kost och Näringslära Vitamin B5 mot finnar(akne)

  • This topic is empty.
Viewing 12 posts - 46 through 57 (of 57 total)
  • Author
    Posts
  • #698356

    Stress kan förvärra acne. Jag skulle tippa på att det kan bero på att personen tror att B5 hjälper och därför sänker stressen över sitt problem, vilket gör att det blir en tillfällig förbättring.

    Baldrik wrote:
    Börjar tro på dig nu faktiskt, men hur kan de komma sig att så många verkliga människor har blivit hjälpta??
    #698357

    okej, de va en märklig teori.

    #698358

    Inte direkt.

    Stress är ofta inblandat som en av många faktorer vid olika hudproblem.
    – Filippa Nyberg, dermatolog

    Tror du sedan att någonting hjälper så lindrar du stressen.

    Baldrik wrote:
    okej, de va en märklig teori.
    #698359

    okej visst men de är ju ändå ganska många som blivit hjälpta av b5, har svårt att tänka mig att alla lidit av stress över sina finnar

    #698360

    Det känns som om man köper B5 så är det rätt jobbigt.

    Men allvarligt, varför inte besöka en hudläkare och få ut något som faktiskt är bevisat och som inte bygger på en gammal halvtaskig undersökning från 1995?

    Baldrik wrote:
    okej visst men de är ju ändå ganska många som blivit hjälpta av b5, har svårt att tänka mig att alla lidit av stress över sina finnar
    #698361
    propain wrote:
    Det känns som om man köper B5 så är det rätt jobbigt.

    Men allvarligt, varför inte besöka en hudläkare och få ut något som faktiskt är bevisat och som inte bygger på en gammal halvtaskig undersökning från 1995?

    Alltså ja har varit jävligt skeptiskt hela tiden speciellt när man sett inlägg i forum varit helt i reklamsyfte, men så snacka ja me lite vanligt folk som faktiskt hade blivit hjälpta så tänkte att ja kunde pröva skiten i alla fall.
    Köpte två burkar och den första är uppäten nu utan minsta resultat, men jag får väl trycka i mig den andra burken också innan ja dömmer ut b5 helt.
    Ska nog kontakta läkare imorrn i hopp om att få tetralysal utskrivet.

    #698362

    Jag kan ej säga ifall det är vitaminb5.se’s dåliga kvalitet (enligt egen erfarenhet) eller ifall det kanske helt enkelt inte funkar på dig. Har läst allt för mycket för att inte bli förvånad över någonting när det gäller akne. Kostens påverkan på akne är större än stress, men vad exakt som påverkar ur kosten kan variera stort från person till person. Själv bryter jag väldigt lätt ut av mjölkintag, och skulle gissa på att jag tar dubbelt illa av att jag är laktosintollerant också.

    Men sök såklart hudläkare, men av egen erfarenhet så beror det helt på vem man får tala med, men i överlag så är de väldigt restriktiva av att skriva ut. Kämpa på!

    #698363

    Stress nämndes eftersom det kan ha ett samband med det rent psykologiska som inträffar när du använder B5. Kan du förklara att du mår psykiskt dåligt av din acne så är det inte alls svårt att få ett läkemedel utskrivet.

    Zydeco wrote:
    Jag kan ej säga ifall det är vitaminb5.se’s dåliga kvalitet (enligt egen erfarenhet) eller ifall det kanske helt enkelt inte funkar på dig. Har läst allt för mycket för att inte bli förvånad över någonting när det gäller akne. Kostens påverkan på akne är större än stress, men vad exakt som påverkar ur kosten kan variera stort från person till person. Själv bryter jag väldigt lätt ut av mjölkintag, och skulle gissa på att jag tar dubbelt illa av att jag är laktosintollerant också.

    Men sök såklart hudläkare, men av egen erfarenhet så beror det helt på vem man får tala med, men i överlag så är de väldigt restriktiva av att skriva ut. Kämpa på!

    #698364

    Varför inte prova b5 om det kan funka en att gå till läkarn och få droger ?

    #698365

    Fuck, vilken skit. Ätit snart två burkar och ser inte nått resultat alls!
    Inte det minsta, allt har bara blivit sämre sen sommaren tog slut.
    Så alla som funderar på att prova b5, tro inte på all reklampropaganda som skrivs på nätet, för det hjälpte inte på mig.

    #698366
    Zydeco wrote:
    Nu talar jag ifrån egen erfarenhet men jag har fått skitdåligt resultat med deras b5 piller, verkar vara rutten kvalitet. Får själv bättre resultat med great earths 1g/90tabletter ifrån bodystore.nu eller vitapost.se

    Det kan väl knappast va nån idé att prova great earths b5 tabletter när inte clearly gone gjorde någon skillnad alls, jag menar så mycke bättre kan det väl inte vara?
    Tror inte b5 funkar på mig då jag inte har fet hud.

    #698367

    har även provat great earths tabletter också utan att märka någon skillnad. Enligt mig är B-5 bara en stor bluff.

Viewing 12 posts - 46 through 57 (of 57 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.