X-tra fett, när?

Home Forums Kost och Näringslära X-tra fett, när?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

När under dagen bör man inta ett extra tillskott av fett, ex en näve nötter? Vad jag har förstått så är det big no no att inta det efter träningen men mer än så har jag inte luskat ut av diskussionerna här på brädan.

Frågan kvarstår således – finns det en optimal tidpunkt på dyngnet då man skall tillföra fett?

Bör kanske tillägga att mitt primära mål just nu är att bygga massa men även diskussioner ur deff-synvinkel är välkommna här.

Någorlunda jämnt utspritt, med minimering av fettintag i anslutning till träning och inte alltför mycket (mättat i synnerhet) till frukost, vilket sänker insulinkänsligheten minst fram till lunch.

Om du behöver ett extra tillskott av fett överhuvudtaget beror på hur din övriga kost och därmed fettintag ser ut.

Jag brukar käka lite nötter tillsammans med en burk kesella innan jag går och lägger mig.

King Grub wrote:
    Någorlunda jämnt utspritt, med minimering av fettintag i anslutning till träning och inte alltför mycket (mättat i synnerhet) till frukost, vilket sänker insulinkänsligheten minst fram till lunch.

Om du behöver ett extra tillskott av fett överhuvudtaget beror på hur din övriga kost och därmed fettintag ser ut.

Så inget fett innan träningen heller enl dig? I så fall varför och hur nära inpå kan man senast inta tex. 5g fiskolja? Hur kan fett vid frukost sänka insulinkänsligheten?

Nimrod

[http://forum.body.se/showthread.php?t=1977&highlight=insulink%E4nsligheten+morgonen]

Leroy Brown wrote:
    När under dagen bör man inta ett extra tillskott av fett, ex en näve nötter? Vad jag har förstått så är det big no no att inta det efter träningen men mer än så har jag inte luskat ut av diskussionerna här på brädan.

Frågan kvarstår således – finns det en optimal tidpunkt på dyngnet då man skall tillföra fett?

Bör kanske tillägga att mitt primära mål just nu är att bygga massa men även diskussioner ur deff-synvinkel är välkommna här.

Jag har en blandning av olivolja/linfröolja och har 1 msk över lunchlådan och 1 msk över kvällsmaten. Funkar bra….

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.