Home › Forums › Kost och Näringslära › Ytterligare en fråga ang dagsintaget.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 september, 2010 at 07:33 #55460Anonym anvandareMember16 september, 2010 at 07:33 #141696Anonym anvandareMember
Har läst ihjäl mig sen jag blev medlem här och insett att jag äter på tok för lite och tränar alldeles för mycket.
Har höjt kcal intaget till 3000 om dagen och kommer nog börja att köra:
Träna 2 dagar, vila 1 dag, träna 2, vila 1 osv…
Bröst/triceps, Axlar/biceps, Rygg, Ben samt hålla mig till mkt bas övningar.
Sen slänger jag in 2-3 magpass i det hela.Målet är att prova detta i 1½ månad och förhoppningsvis gå upp lite och sen ”deffa” lite innan thailland för att sen efter thailand börja köra seriöst med mat/vila/träning och längre ”bulk” perioder osv.
Hur som helst… ang maten.
Hur mkt bör man justera intaget beroende på dagens aktivitet?Exempel:
AKTIV arbetsdag – mkt spring och svett då man knackar parkett på akord.
15 min uppvärmning på gymmet som följs av ett tungt gympass.
3000 – inga problem. kanske mer denna dag?Mindre aktiv dag på jobbet, mest lallande och pysslande. Rör på sig men inte i en högre takt än en lunkande promenad.
15 min uppvärmning på gymmet som följs av ett tungt gympass.
3000?En sjukdag?
En vilodag + jobb?Finns det några bra tumregler man kan börja med?
16 september, 2010 at 10:52 #141697Anonym anvandareMemberVar väl lite så jag tänkte. Kommer prova mig fram och börja med att diffa på en ca 200 – där omkring.
Tänkte dock kolla här först om det fanns bra riktlinjer att följa16 september, 2010 at 14:42 #141698Anonym anvandareMemberÄven jag räknar på -200 för ett standard gympass (varav kosttillskott äter upp en del av den kakan dock) Håller själv på att hitta en bra balans just nu för att hitta mina perfekta lägen för deff/viktstabil/bulk..Rätt skoj att laborera med kcalintaget om du frågar mig då jag inte längre deffar och äntligen får äta lite extra mycket.
Kontentan av det hela som J.v.K säger..Det finns juh de grundregler som du läst om men att man sen får försöka hitta SINA lägen om det ska bli mer specifikt då vi alla är lite olika.
16 september, 2010 at 15:07 #141699Anonym anvandareMemberAbsolut!
Försöker lära mig att äta lite nya grejer as we speak, avocado, makrill osv. Finns rätt mkt mat man kan variera mellan och roliga blandningar som faktiskt är rätt goda! Samtidigt som man får räkna lite kcal – ganska skoj! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.