Äggprotein

Home Forums Kosttillskott Äggprotein

  • This topic is empty.
Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • Author
    Posts
  • #538924
    lawlaw wrote:
    Då blir det EAA-X :) men finns det i nån butik i Stockholm?

    Nej, endast Göteborg!

    #538925
    lawlaw wrote:
    Jag har provat vasslepulver och just whey 100 men inget funkar på mig

    Whey 100 kommer från Gymgrossisten. 100% whey, som jag rekommenderade, tillverkas av Optimum Nutrition.

    #538926
    lawlaw wrote:
    Att de inte funkar på mig betyder att jag mår dåligt av whey 80 och 100 men fick bra resultat fast jag va tvungen att sluta med det.

    Med andra ord vore definitionen av ”funka” att man inte mår dåligt?;)

    Du är en dröm för tillskottsproducenter med andra ord, om du tycker allt funkar sålänge du inte mår dåligt av det.:D Mår man dåligt av något så ska man givetvis utesluta det men det i sig gör ju inte tillskottets effekt på muskulaturen bättre eller sämre. Den lilla extra pushen på muskelproteinsyntes som vasslet ger får man och då ”funkar” det. Men att något i pulvret medför ett sämre välbefinnande är givetvis skäl att sluta.

    Hoppas du förstår hur jag menar.:)

    #538927

    Det är inte lätt att se skillnaden

    Whey 100 = gymgrossisten

    100% Whey = ON

    Whey 100% = Body science

    #538928
    Eddie Vedder wrote:
    Med andra ord vore definitionen av ”funka” att man inte mår dåligt?;)

    Du är en dröm för tillskottsproducenter med andra ord, om du tycker allt funkar sålänge du inte mår dåligt av det.:D Mår man dåligt av något så ska man givetvis utesluta det men det i sig gör ju inte tillskottets effekt på muskulaturen bättre eller sämre. Den lilla extra pushen på muskelproteinsyntes som vasslet ger får man och då ”funkar” det. Men att något i pulvret medför ett sämre välbefinnande är givetvis skäl att sluta.

    Hoppas du förstår hur jag menar.:)

    Så här är det… min mage ballade ur av alla möjliga vassleprotein så jag va tvungen att sluta med såna produkter, äggprotien funkar perfekt på min kropp men jag får ingen bra återhämtning av det, därför ville ja få tips på bra återhämtningsprodukt som e laktosfria och inte vassle och EAA-X verka va en bra grej för mig så jag ska köpa det :) enkelt eller hur? :p

    #538929

    Testa whey-100 då?

    #538930
    lawlaw wrote:
    Så här är det… min mage ballade ur av alla möjliga vassleprotein så jag va tvungen att sluta med såna produkter, äggprotien funkar perfekt på min kropp men jag får ingen bra återhämtning av det, därför ville ja få tips på bra återhämtningsprodukt som e laktosfria och inte vassle och EAA-X verka va en bra grej för mig så jag ska köpa det :) enkelt eller hur? :p

    EAA-X och andra EAA produkter är att föredra om man inte tål vassleprotein..

    Alla EAA produkter ifrån Body Science Är helt laktos fria

    #538931
    malawiglenn wrote:
    Det står ju på mmsports hemsida vad skillnaden är, det står ju på innehåll…

    Förstår fortfarande inte varför du håller och fipplar mellan eaa-x och eaa-recovery? Varför inte bara ta ”pure” eaa så slipepr du bry dig.

    Personligen tycker jag EAA-XX är den bästa.
    Vitamin B6 Citruline är inte med i produkten för att ge pump, de är tillsatta för att ge en synergisk effekt.

    Om man tittar på mer eller mindre alla BCAA produkter ifrån usa är dit just tillsatt B6 för att förbättra effekten.

    Citruline och ALC bidrar till att förbättra återhämningen och transportera bort slaggprodukter.

    Det finns intressanta studier och länkar om man tittar på produkten på vår hemsida.

    #538932

    Jag har redan fått hem 2 burkar EAA-XX vattenmelon och det smakar väldigt gott måste jag säga, dessutom får jag mer energi och bra återhämtning av det, kör 15 min innan träning och direkt efter och när jag kommer hem så käkar jag och på kvällen så tar jag min äggprotein :) riktigtnöjd just nu.

Viewing 9 posts - 16 through 24 (of 24 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.