Allt du ville veta om Kreatin!

Home Forums Kosttillskott Allt du ville veta om Kreatin!

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 48 total)
  • Author
    Posts
  • #703500

    Tja, vad ska m,an blanda cratinet med jag har blandat det med mjölk är de bra eller dåligt? för jag tycker inte vatten är speciellt gott att dricka så de gör jag bara på gymmet för annars blire ju bara vätskebbrist…

    #703501

    Går de att få i sig tillräckligt me kreatin via ”vanlig” kost?

    #703502
    Ultra-Henke wrote:
    Går de att få i sig tillräckligt me kreatin via ”vanlig” kost?

    Beror på hur du menar med tillräckligt. För att få de effekter som folk vill ha när de dricker kreatintillskott är det nog jäkligt svårt, då du måste äta stora mängder kött(jag vet inte om du får det från flera lisvmedel) varje dag. Men för att ha normal kreatinnivå så går det utan problem, ja.

    #703503

    Verkar som ganska många säger att det är ok att käka kreatin när man är ute efter att tappa fett. men hur mycket fett menar dom? Ämnar det sig mer till bodybuilders som vill bli av med lite extra fett, eller menar dom ”tjocka” människor?

    Jag har drygt 6-10 kg jag vill tappa ytterligare innan jag når den ”smalhet” jag har som mål. Bör jag vänta med Kreatin eller är det ok att börja nu?

    Tack!

    #703504
    kalkborste wrote:
    Verkar som ganska många säger att det är ok att käka kreatin när man är ute efter att tappa fett. men hur mycket fett menar dom? Ämnar det sig mer till bodybuilders som vill bli av med lite extra fett, eller menar dom ”tjocka” människor?

    Alla som vill förbättra sina förutsättningar för prestation i gymmet.

    Den stora fördelen med kreatin är ju att den ger en liten ökad prestationsförmåga och i ett läge då man medvetet intar för lite energi i förhållande till sitt behov så är det ju en klar fördel.:)

    #703505

    mycket diplomatiskt svar :D Tackar!

    #703506

    Hur lång tid tar det innan vätskan man binder försvinner från kroppen, och hörde att man ser ”uppblåst”(eller hur jag ska förklara det) ut då man andvänder kreatine pga av att det binder vätska, Men det borde väll inte stämma eftersom det är musklerna som binder vätskan vilket borde göra att man bara ser allmänt större ut muskelmässigt?
    Och andävnda vanligt kreatine monohydrate och Kre-alkalyn samtidigt borde väll bara bli kaka på kaka?

    #703507

    Men hur många doser ska man ta per dag då? (uppladdningsdagarna) Och ska man ta kreatinet på helgen också? Då jag inte tränar.
    För på min kreatinburk (monohydrat) står det ej hur många gånger per dag man ska ta, bara att en dos är 5g = en tesked.

    #703508

    [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194]

    #703509
    klarre wrote:
    Men hur många doser ska man ta per dag då? (uppladdningsdagarna) Och ska man ta kreatinet på helgen också? Då jag inte tränar.
    För på min kreatinburk (monohydrat) står det ej hur många gånger per dag man ska ta, bara att en dos är 5g = en tesked.

    Brukar stå en dos på 5*5gr per dag under uppladdningsdagarna. Så 25gr utspritt under dygnet!
    Uppladdningsdagarna brukar vara 5 st.

    #703510
    Insulinus wrote:
    Brukar stå en dos på 5*5gr per dag under uppladdningsdagarna. Så 25gr utspritt under dygnet!
    Uppladdningsdagarna brukar vara 5 st.

    Ok, tack! :D

    #703511

    En annan fråga. Jag avslutar i morgon min användning utav kreatin monohydrat från ett märke, men har under tiden köpt mer monohydrat fast från en annan återförsäljare. Min fråga är om jag direkt kan gå på den nya produkten direkt efter avslutandeet av den andra? Ska man egentligen vänta ett tag emellan omgångarna för bäst effekt?

    #703512

    Klart att du kan fortsätta direkt med den andra monohydraten om du vill.

    Det är att föredra att ta en tids uppehåll efter 2-3 månaders användande av kreatin om man tycker sig märka att effekten avtar.

    #703513

    Jag drar mitt vanliga råd.

    Kör dubbel till tripple dosering på träningsdagarna.
    Skippa intag på vilodagarna.
    Man behöver aldrig vila från kreatin intaget och får bra effekt hela tiden.

    Har själv gjort det Nonstop, i 5-6år.

    #703514
    SethRonland wrote:
    Allt du vill veta om Kreatin!
    Seth Ronland

    10+
    VIKTIGT! Det här är högklassig kunskap. Tack!

Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 48 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.