Body Science EAA

Home Forums Kosttillskott Body Science EAA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 224 total)
  • Author
    Posts
  • #561353
    mccarlsson wrote:
    Okej… jag kollade på hemsidan och såg att det står så. Jag fick bara för mig att jag kollade på burken och dessutom frågade i affären och att så var fallet. Men jag måste misstagit mig, kanske var en annan produkt

    Kanske Vip-X du/dom tänkte på.

    #561355

    MM sports har även en gainer baserad på EAA och kolhydrater

    #561358

    Jag har nöjet att träna hemma nu, och brukar värma upp cirka 3-5 min på roddmaskin för att sedan t.ex. värma upp lite med stången, sen några reps på 40 % av rm, sen 60 % och sen börja arbetsseten. Hela uppvärmningsgrejjset tar väl kanske 10-15 min sammanlagt.
    När ska jag inta mitt EAA för bästa effekt? Före rodden? Efter rodden men innan styrkeuppvärmningen? Efter både rodden och styrkeuppvärmningen, dvs precis innan arbetsseten börjar? Är lite förvirrad, skiljer de 10-15 min antar jag att det kan göra skillnad eftersom studier visat på att EAA inte har nån effekt en timma företräning, då är det ju som fastande träning = dåligt.

    Hoppas på svar tack

    extra fråga: hur mkt vatten, och vilken temperatur ska jag spä det med?

    #561360

    Det är inte lätt att svara på vilken exakt sekund du ska ta den för optimal effekt.
    Drick den under uppvärmningen.

    #561362
    fenyletylamin wrote:
    MM sports har även en gainer baserad på EAA och kolhydrater

    EAA Recovery = Essentiella aminosyror + kolhydrater + Electrolyte blend.

    #561364
    riddaren wrote:
    Jag har nöjet att träna hemma nu, och brukar värma upp cirka 3-5 min på roddmaskin för att sedan t.ex. värma upp lite med stången, sen några reps på 40 % av rm, sen 60 % och sen börja arbetsseten. Hela uppvärmningsgrejjset tar väl kanske 10-15 min sammanlagt.
    När ska jag inta mitt EAA för bästa effekt? Före rodden? Efter rodden men innan styrkeuppvärmningen? Efter både rodden och styrkeuppvärmningen, dvs precis innan arbetsseten börjar? Är lite förvirrad, skiljer de 10-15 min antar jag att det kan göra skillnad eftersom studier visat på att EAA inte har nån effekt en timma företräning, då är det ju som fastande träning = dåligt.

    Hoppas på svar tack

    extra fråga: hur mkt vatten, och vilken temperatur ska jag spä det med?

    Olle, kan du svara på vad som vore optimalast där? tack:)

    #561366

    Electrolyte blend

    Vad är det för något häftigt?

    #561368
    fenyletylamin wrote:
    Electrolyte blend

    Vad är det för något häftigt?

    Elektrolyter?

    Kalium, magnesium, sodium.

    #561370
    riddaren wrote:
    Jag har nöjet att träna hemma nu, och brukar värma upp cirka 3-5 min på roddmaskin för att sedan t.ex. värma upp lite med stången, sen några reps på 40 % av rm, sen 60 % och sen börja arbetsseten. Hela uppvärmningsgrejjset tar väl kanske 10-15 min sammanlagt.
    När ska jag inta mitt EAA för bästa effekt? Före rodden? Efter rodden men innan styrkeuppvärmningen? Efter både rodden och styrkeuppvärmningen, dvs precis innan arbetsseten börjar? Är lite förvirrad, skiljer de 10-15 min antar jag att det kan göra skillnad eftersom studier visat på att EAA inte har nån effekt en timma företräning, då är det ju som fastande träning = dåligt.

    Hoppas på svar tack

    extra fråga: hur mkt vatten, och vilken temperatur ska jag spä det med?

    Jag hade tagit en servering direkt före träniningen och en direkt efter.
    Ta du den innan uppvärmningen.

    Tror att ditt senare intag, efter träningen kan bli ganska optimerat om du har har gjort ditt första intag innan träningen.

    #561372
    Olle Sparringsjö wrote:
    EAA Recovery = Essentiella aminosyror + kolhydrater + Electrolyte blend.

    Kanske var den jag såg…. EAA-X och EAA-XX har iallafall den bästa smaken av samtliga EAA jag testat, bra sammansättning och pris dessutom.

    #561374
    mccarlsson wrote:
    Kanske var den jag såg…. EAA-X och EAA-XX har iallafall den bästa smaken av samtliga EAA jag testat, bra sammansättning och pris dessutom.

    Jag har fastnat ordentligt på EAA-XX Apple/Pear

    Tror det blir svårt att byta, vi får nog komma på en ny smak som är lika bra på EAA-XX så att det blir möjligt att variera sig lite på smaken.

    Då var det bestämt, skall genast börja fila på en ny smak.
    Finns det några önskemål?

    #561376
    Olle Sparringsjö wrote:
    Finns det några önskemål?

    Vidareutveckla smaken ännu mer på apple/pear. Och kanske fixa apple/pear till EAA-X. Inte för att det är fel på den smaken men det går alltid att göra den godare. :)

    #561378
    nible wrote:
    Vidareutveckla smaken ännu mer på apple/pear. Och kanske fixa apple/pear till EAA-X. Inte för att det är fel på den smaken men det går alltid att göra den godare. :)

    För att vara helt ärlig jag tror det är omöjligt att förbättra apple/pear den är så bra som det går att göra den.
    Det finns bara ett sätt att göra den godare och det är att tillsätta dextros eller maltodextrin och det kommer vi inte att göra.

    Vi får se om vi gör någon ny EAA-X smak.
    Jag kommer fundera lite på det.

    EAA-XX kommer vi att börja jobba med omgående

    #561380
    Olle Sparringsjö wrote:
    För att vara helt ärlig jag tror det är omöjligt att förbättra apple/pear den är så bra som det går att göra den.
    Det finns bara ett sätt att göra den godare och det är att tillsätta dextros eller maltodextrin och det kommer vi inte att göra.

    Vi får se om vi gör någon ny EAA-X smak.
    Jag kommer fundera lite på det.

    EAA-XX kommer vi att börja jobba med omgående

    Jag tycker att det absolut inte är något fel på den just nu, om du fattade det så. Och om dextros eller matodextrin är enda sättet att göra den bättre, så gör inte det. :p

    #561381
    Flessa wrote:
    Jag tycker fan inte man kan kräva/önska något mer av Olle och MM/BS-teamet. Ni ska ha riktig cred för sjukt bra priser på både egna och andras produkter. Ett extra plus för era egna mycket prisvärda och bra produkter. Ibland undrar jag fan ifall ni har snott allt eftersom att vi kunder kan få det så billigt ;)

    Vi har lärt oss att jobba med låga marginaler.
    Vissa EAA produkter är dock lite väl extrema när det gäller låga marginaler.
    Det gäller att blunda när man ser fakturorna, det man inte tänker på har man inte ont av :)

Viewing 15 posts - 181 through 195 (of 224 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.