Body Science EAA

Home Forums Kosttillskott Body Science EAA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 224 total)
  • Author
    Posts
  • #561382
    nible wrote:
    Jag tycker att det absolut inte är något fel på den just nu, om du fattade det så. Och om dextros eller matodextrin är enda sättet att göra den bättre, så gör inte det. :p

    Jag missförstod dig inte..:)
    Det är nog enda sättet att förbättra smaken.
    Jag tror inte konsumenterna efter frågar kolhydrater eller mer aromer i EAA-XX.

    Det kanske finns säkerligen någon som skulle uppskatta det, men min uppfattning är att de flesta nog inte skulle göra det.

    #561383

    Ju mindre tillsatser som exempelvis aromer desto bättre för mig. Jag kan hålla för näsan då det är så lite EAA man behöver dricka ändå. hehe

    #561385

    Fortsätt med det vinnande konceptet. Så mycket rent EAA för pengarna som möjligt. Dessutom har ni ju lyckats med det ”omöjliga”, att göra ett EAA tillskott som faktisk är riktigt gott.

    När jag är uppe i gbg nästa gång blir det ett besök och någon/några burkar EAA-XX Apple/Pear

    #561387

    Esapro är ju över nice smak aif

    #561389
    mccarlsson wrote:
    Fortsätt med det vinnande konceptet. Så mycket rent EAA för pengarna som möjligt. Dessutom har ni ju lyckats med det ”omöjliga”, att göra ett EAA tillskott som faktisk är riktigt gott.

    När jag är uppe i gbg nästa gång blir det ett besök och någon/några burkar EAA-XX Apple/Pear

    Du är så välkommen.

    Om du kommer på en lördag är det ganska stor chans att jag jobbar.
    Brukar försöka att alltid jobba på lördagar, jag vill inte förlora kontakten med butiken och dess kunder.

    #561391
    hejsvejs55 wrote:
    Jag smakade EAA apple/pear och den smakade som en 7% cider med enormt mycket kolsyra och ”skum” , ingen smak what so ever, bara doftade äpple!
    usch :P

    Om det finns nån godare smak, är det vetenskapligt bevisad av många studier, och kan bekräftas att 6-10g aminosyrer är bättre än 30g rent vassle av tex ON whey 100,?

    För det pratas ju om mängden 10g protein direkt efter träningen och 40g kolhydrat (proteinet får jag genom vassle + banan 20g kolhydrat, sedan har jag bokstavligen talat 3 minuter hem för nerförsbackar med cyklen o äter kolhydrater) så jag blir ju lite tveksam då aminosyror inte har minsta protein innehållet i sig? hur kan det då vara bättre än vassle protein?

    Jag antar att det bara är ett supplement till vassle, inget som går o ersätta eftersom man måste ha protein efter träning och helst innan, för höja proteinsyntesen? Mvh

    Protein består av aminosyror…

    #561393

    hejsvejs55 wrote:
    Jag smakade EAA apple/pear och den smakade som en 7% cider med enormt mycket kolsyra och ”skum” , ingen smak what so ever, bara doftade äpple!
    usch :P
    Även din något negativa beskrivning ovan är bra för att vara en EAA produkt, EAA-XX är en av de absolut mest välsmakande EAA produkterna på marknaden.

    Är det vetenskapligt bevisad av många studier, och kan bekräftas att 6-10g aminosyrer är bättre än 30g rent vassle av tex ON whey 100,?
    Det är bevisat att en EAA produkt som EAA-XX stimulerar proteinsyntesen bättre än rent vassle.

    Så jag blir ju lite tveksam då aminosyror inte har minsta protein innehållet i sig? hur kan det då vara bättre än vassle protein?
    Protein är aminosyror, Essentiella Aminosyror påverkar proteinsyntesen mer än tex vassle, ägg, sojaprotein mm.

    Mvh

    Olle

    #561395
    hejsvejs55 wrote:
    BCAA/EAA är aminosyror?

    Branched Chained AMINO ACIDS
    Essential AMINO ACIDS

    Quote:
    Ang aminosyror så levererar ju ON 100 whey 5.5g BCAA, 4 g glutamine m.m per skopa så vassle är väl ett lika bra tillskott som EAA-XX för höja protein syntesen innan & efter träning i samband med fruktos, 30g vanligt socker m.m?

    EAA är fortfarande bättre än vassle på att stimulera proteinsyntesen
    och socker och fruktos är tämligen värdelösa att ha som kolhydratskällor

    Quote:
    köpte en 4kg vanilj gainer hos er, den ska strax slängas efter bara 5 portioner =/

    du måste vara otroligt känslig för smaker

    Quote:
    Om vi fokuserar på vassle, Fairing recovery X2 eller ON 100 whey gold standard, då jag har 2-3 min med cykel nedförsbacke för hem o äta snabba kolhydrater, vilket verkar bäst? eller rekomenderar du ändå EAA-XX

    Hem och ät. ta vassle eller hellre EAA innan passet för att optimera

    #561397
    hejsvejs55 wrote:
    BCAA/EAA är aminosyror?

    köpte en 4kg vanilj gainer hos er, den ska strax slängas efter bara 5 portioner =/

    ?

    Dags att skärpa dig nu eller vad!!! Du hade ju slängt den! Har du köpt en ny eller vad? Och från gång till gång har dina portioner varierat.

    Bcca och eaa är olika sortes aminosyror, enkelt förklarat. Om du är smart nu för en gång skull, så kan jag nämna att du kan söka här i forumet. Det har skrivits hur mycket som helst om detta. Knappen heter sök :O

    #561399
    hejsvejs55 wrote:
    peter: efter en spydig kommentar från dig sa ja att ja slängt den, inte sugen på ge dig den ditt ”troll” ^^

    Vilken då? Du satt ju och hittade på en massa saker, jag var ju inte ensam att reagera på dina utalanden, eller hur! Dessutom gav jag dig rådet att gå tillbaka med den till MMsports, för det verkar ju vara fel på den. Har du gjort det, nej! Olle sitter ju här och svarar på frågor till dig, då kan du väl även nämna vad problemet är och inte bara säga att den smakar skit. Utöver detta visste du ju inte ens vad vägde mm.

    Sedan tyckte du att jag skulle gå och köpa den för att se själv, när jag långt innan hade sagt att jag sitter hemma med en just nu. Du läste inte skit vad jag eller någon annan skrev. Konstigt om vi tappar förtroendet för dig. Som sagt jag är inte ensam om detta, sorry grabben.

    Sorry folk om jag pajade denna tråd men jag blir så jävla förbannad över folk som snackar en massa skit.

    Tillbaka till ämnet nu.

    #561401
    mccarlsson wrote:
    Fortsätt med det vinnande konceptet. Så mycket rent EAA för pengarna som möjligt. Dessutom har ni ju lyckats med det ”omöjliga”, att göra ett EAA tillskott som faktisk är riktigt gott.

    När jag är uppe i gbg nästa gång blir det ett besök och någon/några burkar EAA-XX Apple/Pear

    Nu är den nya smaken klar på EAA-XX.

    Det kommer att bli vattenmelon

    #561403
    Olle Sparringsjö wrote:
    Nu är den nya smaken klar på EAA-XX.

    Det kommer att bli vattenmelon

    Yeay! Den var så god va!! Den kommer sälja som smör, tror o hoppas jag på!

    //Alex (på jobbet)

    #561405

    Jag vill bara slänga in min åsikt om smaken på BS EAA. Alldeles för sliskig för min smak. Jag föredrar faktiskt Esa Pro Grape Tonic före BS EAA, framför allt om man blandar med lite maltodextrin.

    Men är man van en massa sliskiga lightdrycker så gillar man nog BS EAA.

    #561406

    ”Sliskigheten” beror ju på mängden EAA vs. mängden vatten du spär ur det i. Men jag förstår vad du menar.

    #561407
    Tyskn wrote:
    Jag vill bara slänga in min åsikt om smaken på BS EAA. Alldeles för sliskig för min smak. Jag föredrar faktiskt Esa Pro Grape Tonic före BS EAA, framför allt om man blandar med lite maltodextrin.

    Men är man van en massa sliskiga lightdrycker så gillar man nog BS EAA.

    Jag föredrar sliskigt framför dött as alla dagar i veckan :)

    Ps Späd med mer vatten

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 224 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.