Body Science EAA

Home Forums Kosttillskott Body Science EAA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 224 total)
  • Author
    Posts
  • #561136
    Daniel Lindqvist wrote:
    Ni får ett extra plus av mig för EAA-X Olle :)
    Jag har fått rejäl pump utav den…. aj lajk…
    Mycket bättre än både esa pro och den gamla bodyscience EAA.

    Du är väl medveten om att ESApro och Bodyscience EAA inte har något med pump att göra?

    #561137
    KniveN wrote:
    Du är väl medveten om att ESApro och Bodyscience EAA inte har något med pump att göra?

    EAA-X innehåller citruline-malate vilket ökar NO produktionen.
    Halten är ju inte super hög, men kombination EAA + citruline + B6 gör att många upplever att de blir fylliga och får en viss ökad volym.

    Han är inte ensam om att säga att man blir fylligare av den.
    Jag reagerar tex på samma sätt, och andra har sakt samma sak.

    Sen finns de det som kan äta 5gram citruline och inte känna något.
    Allt beror på hur bra man reagerar på NO produkter mm.

    Inte lätt för dig att veta att Body Science EAA-X innehåller Citruline-malate + B6.

    #561138
    Olle Sparringsjö wrote:
    EAA-X innehåller citruline-malate vilket ökar NO produktionen.
    Halten är ju inte super hög, men kombination EAA + citruline + B6 gör att många upplever att de blir fylliga och får en viss ökad volym.

    Han är inte ensam om att säga att man blir fylligare av den.
    Jag reagerar tex på samma sätt, och andra har sakt samma sak.

    Sen finns de det som kan äta 5gram citruline och inte känna något.
    Allt beror på hur bra man reagerar på NO produkter mm.

    Inte lätt för dig att veta att Body Science EAA-X innehåller Citruline-malate + B6.

    +1

    Jag var ju inte ute efter nån pumpökande produkt, utan en eaa produkt för att bättra på proteinsyntesen innan träning.
    Sen när jag såg ådrorna ploppa fram så bidde jag ju inte ledsen för det :D

    Men ska jag vara ärlig så har jag inte märkt nåt speciellt pumpökande efter första veckan. Jag vet inte…kroppen kanske vänjer sig snabbt vid citruline..
    Hur som helst så var det ju inte pumpen jag var ute efter, så jag klagar inte.

    Jag e inne i en prova-på-cykel hos mmsport nu hehe… Drar dit en gång i månaden å köper det jag ska ha plus en ny produkt =).
    Nästa blir 7-keto… om den är något att ha så passar den nog utmärkt över julen hehe

    Vi ses nästa vecka Olle!

    #561139
    Daniel Lindqvist wrote:
    +1

    Jag var ju inte ute efter nån pumpökande produkt, utan en eaa produkt för att bättra på proteinsyntesen innan träning.
    Sen när jag såg ådrorna ploppa fram så bidde jag ju inte ledsen för det :D

    Men ska jag vara ärlig så har jag inte märkt nåt speciellt pumpökande efter första veckan. Jag vet inte…kroppen kanske vänjer sig snabbt vid citruline..
    Hur som helst så var det ju inte pumpen jag var ute efter, så jag klagar inte.

    Jag e inne i en prova-på-cykel hos mmsport nu hehe… Drar dit en gång i månaden å köper det jag ska ha plus en ny produkt =).
    Nästa blir 7-keto… om den är något att ha så passar den nog utmärkt över julen hehe

    Vi ses nästa vecka Olle!

    Du är så välkommen.

    #561141

    Ska man köra EAA efter ett pass eller när? Jag kör Viper-X före :D

    #561143
    peter74 wrote:
    Ska man köra EAA efter ett pass eller när? Jag kör Viper-X före :D

    Body Science EAA före och efter träningen.

    Body Science Viper-X 20-30min före träningen.

    #561145

    Ngn som har tips på vad man kan blanda Eaa’n i? tog en skopa med rätt lite vatten men fick nästan kvälvningar av smaken :( Fick bara i mig hälften…

    #561147

    tycker eaa-x smakar ok, eftersmaken är värre. svårt att dölja smaken helt, kör man med viper-x före träning så är det helt ok. efteråt.. ja det är bara o svälja, ta en banan till kanske funkar

    #561148

    Den är rätt så besk, har för mig jag läste om ngn som blandat esapro’n med apelsinjuice. Kan vara värt o testa då jag gärna vill få i mig det.

    #561150
    Snugglez wrote:
    Den är rätt så besk, har för mig jag läste om ngn som blandat esapro’n med apelsinjuice. Kan vara värt o testa då jag gärna vill få i mig det.

    Drick snabbt och reflektera inte över smaken.

    Som sagt det är effekten man är efter..

    #561152

    Sant kanske e lite klen just på den punkten, får testa igen :P

    #561154

    Tänkte på en sak.

    Jag tar drygt 10g eea före och efter träning MEN låt oss säga att jag väljer att köra ett styrkepass på cirka 40 min för att sen köra kondition ca 30 min. Ska jag ta mitt eaa före konditionen eller ska jag vänta till efter?

    #561157

    Ditt konditionspass sitter ju ihop med styrkepasset? Jag kör EAA men bara innan passet. Så att du kör det både innan och efter räcker, du behöver inte en extra innan konditionen. Det är ingen pre-workout produkt. Så kör på, 1 innan och 1 efter träningen.

    #561159

    tar alla Eaa-x före och efter eller räcker det med bara före?

    #561161
    magnus200 wrote:
    tar alla Eaa-x före och efter eller räcker det med bara före?

    Före och efter rekommenderas.

    Viktigast är det att ta EAA före träningen men efter är också bra:pop:

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 224 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.