Body Science EAA

Home Forums Kosttillskott Body Science EAA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 224 total)
  • Author
    Posts
  • #561190

    ..

    #561191
    kingen wrote:
    :P
    Japp, jag blev skitglad när jag såg smaken! :P

    Jag hoppas du har alla dess produker inom snar, snar framtid.. väldigt snar. Kanske i samband med den nya butiken :|

    Fasen vad sugen jag blev. Fan Olle nu är det mkt jag vill ha hos er, du kommer ruinera mig en vacker dag! :D

    Jag skall göra mitt bästa för att få fram den så fort som möjligt.

    #561193
    Olle Sparringsjö wrote:
    Jag hoppas Body Science EAA-XX = EAA-X + ALC, finns i lager om 2veckor.

    härligt!!! :emo-thumb

    #561195

    grymt. har 2 st nästan fulla eaax hemma men det får nog plats med lite till

    #561197

    Hej!

    Har sökt runt en del på olika forum för att bilda mig en uppfattning om vad EAA-X gör och vem det är ”bra” för.
    Postar min fråga här för att hoppas på svar:

    – Idag dricker jag Viper-X innan träning och Gainer efter.
    Löptränar 3ggr/v. och gym 2 ggr/v. Mitt mål är att slimma mig lite utan att tappa muskelmassa.
    Fick tipset att köpa EAA-X och dricka på morgonen samt innan mitt gympass tillsammans med Viper-X. Låter detta klokt?
    Hur tar man detta på bästa sätt och vilken positiv effekt har det på mig?

    Tack för svar.

    #561199

    Tjena,

    Undrar hur mycket aspartam det är i EAA-X? Har ju varit lite framåtebaks med det där ämnet. På MMSports hemsida står det bara att det innehåller aspartamaromer vad jag kan se.

    Enligt livsmedelsverket är dagligt intag max 40mg/kg kroppsvikt.

    Denna frågan gäller även Viper-X då.

    /Jody

    #561201
    Birken237 wrote:
    Hej!

    Har sökt runt en del på olika forum för att bilda mig en uppfattning om vad EAA-X gör och vem det är ”bra” för.
    Postar min fråga här för att hoppas på svar:

    – Idag dricker jag Viper-X innan träning och Gainer efter.
    Löptränar 3ggr/v. och gym 2 ggr/v. Mitt mål är att slimma mig lite utan att tappa muskelmassa.
    Fick tipset att köpa EAA-X och dricka på morgonen samt innan mitt gympass tillsammans med Viper-X. Låter detta klokt?
    Hur tar man detta på bästa sätt och vilken positiv effekt har det på mig?

    Tack för svar.

    Hej Birken.
    Det första du skall göra är att skippa Gainer om du vill
    slimma dig så att säga.

    Ta Viper-X ca 30min innan ditt pass. Direkt innan du börjar träna slänger du i dig EAA-X. När träningspasset är över/slut är det dags för nästa portion EAA-X.
    Innan sängdags ser du även till att få i dig något långsamt protein, Typ BS Diet Fuel eller liknande.

    Eftersom att kroppen skriker efter protein på morgonen ser du till att få i dig ett snabbt sådant, med andra ord en bra frukost full med härliga proteiner. Kör du morgoncardio, släng i dig en vanlig proteindrink det första du gör innan du drar iväg för att sedan när du kommer hem tar du frukosten.

    EAA minskar bl.a. muskelnedbryttningen och till viss mån även kortisolnivåer,
    ökar även din proteinsyntes. Vissa känner även av att det minskar tröttheten i kroppen efter ett pass.

    Vip-X(Viper-X) som jag är stor förespråkare för, anser jag(mitt eget tycke) vara en av de bästa på marknaden.
    Den påverkar bl.a. ditt ork under själva passet. Du blir piggare och mer fokuserad men du får även en härlig pumpkänsla/tryck. Till följd av detta brukar de flesta även orka lyfta mer/tyngre i samband med ett högt tränings tempo, varvid att det även påverkar din fettförbränning lite mer.

    Eftersom att man ”bygger” muskler när man sover på natten och för att inte hamna i katabolt tillstånd är det väldigt bra att få i sig ett långsammare protein varvid att ett kaisenprotein är att rekommendera. Diet Fuel från Body Science är just ett sådant.

    Vill du veta mer, är det bara att slänga iväg ett pm till mig.
    Lycka till :up:

    Hälsningar
    Peter Singer

    #561203
    Peter Singer wrote:
    Kör du morgoncardio, släng i dig en vanlig proteindrink det första du gör innan du drar iväg för att sedan när du kommer hem tar du frukosten.

    Varför skulle man vilja höja insulinnivåerna om man nu ska gå på morgon? Försvinner inte lite av iden med att träna på morgon då?

    #561205
    KniveN wrote:
    Varför skulle man vilja höja insulinnivåerna om man nu ska gå på morgon? Försvinner inte lite av iden med att träna på morgon då?

    Man bränner inte mer fett genom att gå på tom mage sett över 24h så det spelar ingen roll om man tar en protte drink innan morgon cardion om man vill det.

    #561207

    ALC = fettförbrännare?
    Nya smaken låter väldigt god iaf :emo-thumb

    #561209
    dr Nick wrote:
    Man bränner inte mer fett genom att gå på tom mage sett över 24h så det spelar ingen roll om man tar en protte drink innan morgon cardion om man vill det.

    Det skriver jag inte heller. Men en av anledningarna till att folk går på morgon är ju lägre insulinnivåer. Är ju inte så att man bryter ner kroppen om man går på tom mage heller. Tror man på att cardio på morgon är bättre så borde man inte ta en drink före.

    #561211
    KniveN wrote:
    Det skriver jag inte heller. Men en av anledningarna till att folk går på morgon är ju lägre insulinnivåer. Är ju inte så att man bryter ner kroppen om man går på tom mage heller. Tror man på att cardio på morgon är bättre så borde man inte ta en drink före.

    Där skriver du väl just det men jag kanske helt misstolkar dig?
    Jag tror mer på att folk går på morgonen för att dom gillar det,har läst om många som tycker att dom vaknar till och känner sig fräschare under resten av dagen eller på grund av att dom tror på myten om att man bränner mer fett..
    Ser inte hur en proteindrink före cardion på morgonen kan påverka något negativt?

    #561213
    dr Nick wrote:
    Där skriver du väl just det men jag kanske helt misstolkar dig?
    Jag tror mer på att folk går på morgonen för att dom gillar det,har läst om många som tycker att dom vaknar till och känner sig fräschare under resten av dagen eller på grund av att dom tror på myten om att man bränner mer fett..
    Ser inte hur en proteindrink före cardion på morgonen kan påverka något negativt?

    Det jag menar är att om man förespråkar att morgon cardio bränner mer fett. (sett över dygnet) Så borde man inte rekommendera en proteindrink före eftersom det går emot teorin om att det ger mer att gå före frukost. Man kan lika gärna käka den vanliga frukosten före man går.

    #561215
    KniveN wrote:
    Det jag menar är att om man förespråkar att morgon cardio bränner mer fett. (sett över dygnet) Så borde man inte rekommendera en proteindrink före eftersom det går emot teorin om att det ger mer att gå före frukost. Man kan lika gärna käka den vanliga frukosten före man går.

    Hehe,förstår verkligen mindre nu vart du ville komma med detta?

    Protte drink,frukost,det spelar ingen roll,det som spelar roll är kalori intaget och hur många kalorier man förbrukar.
    Ser då inget fel med att dra en protte drink innan morgon cardion om man nu vill det.
    Sen är det ingen teori utan det är bevisat med studier att man inte bränner mer fett sett över 24h genom att göra cardio på morgonen på tom mage.

    Känns som en rätt onödig diskussion det här.
    God natt:)

    #561217
    dr Nick wrote:
    Hehe,förstår verkligen mindre nu vart du ville komma med detta?

    Protte drink,frukost,det spelar ingen roll,det som spelar roll är kalori intaget och hur många kalorier man förbrukar.
    Ser då inget fel med att dra en protte drink innan morgon cardion om man nu vill det.
    Sen är det ingen teori utan det är bevisat med studier att man inte bränner mer fett sett över 24h genom att göra cardio på morgonen på tom mage.

    Känns som en rätt onödig diskussion det här.
    God natt:)

    +1

    De flesta knivendiskussionerna är onödiga, sen för övrigt Kniven, är det inte bra med en morgonpromenad/cardio i katabolt läge. Det borde du väl fatta?

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 224 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.