Body Science EAA

Home Forums Kosttillskott Body Science EAA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 224 total)
  • Author
    Posts
  • #561246
    Peter Singer wrote:
    Vad är EEA:D

    EXTRA Essentiella Aminosyror, fattar du väl :p

    #561248
    Birken237 wrote:
    Hej!

    Körde min första dos av EAA-X idag.
    Tog en drink innan passet.

    Till min fråga:
    – Efter passet brukar jag ta en gainer. Ska jag ta både EAA-X och gainer eller kan/ska jag strunta i gainern?
    Att blanda gainer och EAA-X var dock riktigt äckligt…

    Skall man vara petig så ta EAA-X 10-15 min före din Gainer..

    #561249

    EAA-XX och EAA-XXX har kommit ser jag. Är skillnaden bara att XXX innehåller koffein?

    #561250
    Pumping wrote:
    EAA-XX och EAA-XXX har kommit ser jag. Är skillnaden bara att XXX innehåller koffein?

    Utöver ingredienserna i EAA-X innehåller EAA-XX, ALC medan EAA-XXX innehåller ALC, L-tyrosin och koffein.

    #561251
    Glenn Landfill wrote:
    Utöver ingredienserna i EAA-X innehåller EAA-XX, ALC medan EAA-XXX innehåller ALC, L-tyrosin och koffein.

    :emo-thumb

    Body Science EAA-XX har ny smak Apple/Pear (Äpple-päron)

    #561253
    Olle Sparringsjö wrote:
    :emo-thumb

    Body Science EAA-XX har ny smak Apple/Pear (Äpple-päron)

    Hahaha Tvungen att översätta det?:emo-thumb

    #561255

    Vad är ALC och vad gör det? :P

    #561257
    Mathew_06002 wrote:
    Hahaha Tvungen att översätta det?:emo-thumb

    eller varför inte kalla det äpple/päron från början

    #561259
    Mathew_06002 wrote:
    Hahaha Tvungen att översätta det?:emo-thumb

    Jäklar vad du är lik Fedor, du är lite mindre än han men huvudet är en kopia…

    #561261
    Mr.F wrote:
    Vad är ALC och vad gör det? :P

    Kopierat från återförsäljare:

    ALC, Acetyl-L-karnitin är ett tillskott som kan hjälpa dig att träna hårdare, förbränna mer fett och öka återhämtningen. Genom att öka bildningen av nervtransmittorn acetyl-kolin motverkar ALC också åldrande och förbättrar minnet hos dementa.

    L-karnitin är en speciell aminosyra som har i uppgift att föra fettsyror sista biten in i mitokondrien där fettsyrorna omvandlas till energi. Karnitin finns naturligt i det kött som vi äter. Dock är upptaget från kosten av karnitin mycket dåligt.

    Genom att binda ättiksyran till karnitin får man ALC. ALC har ett mycket bättre upptag i kroppen och får även den unika egenskapen att den kan passera blod-hjärnbarriären och komma hjärnans celler tillgodo.

    All form av stress såväl träning som skola och arbetsliv men även besvär som nedstämdhet och depressioner leder till att kroppens produktion av kortisol ökar. Kortisolen är nedbrytande för kroppen och försvårar återhämtningen.

    ALC unika egenskap att nå fram till hjärnan gör att regleringen av kortisol dämpas och frisättningen av det nedbrytande hormonet minskar.

    #561263
    Olle Sparringsjö wrote:
    :emo-thumb

    Body Science EAA-XX har ny smak Apple/Pear (Äpple-päron)

    Lust att skicka ett smakprov?

    #561265
    nible wrote:
    Lust att skicka ett smakprov?

    Gör en beställning och notera att du även önskar ett smakprov, så är det nog inte omöjligt att du får ett.

    #561267
    Glenn Landfill wrote:
    Gör en beställning och notera att du även önskar ett smakprov, så är det nog inte omöjligt att du får ett.

    Det går utmärkt att be om smakprov när man beställer annat.

    #561269

    Om man kör med Viper-X innan passet också, vilken av EAA-X:en bör man satsa på då? Känns som om det kan bli lite kaka på kaka. Har jag fel?

    #561270
    RedHead wrote:
    Om man kör med Viper-X innan passet också, vilken av EAA-X:en bör man satsa på då? Känns som om det kan bli lite kaka på kaka. Har jag fel?

    Om du tar Viper-X så kan du välja Body Science EAA-X.

    Det är dock bra att ta ALC efter träningen, man kan då välja att ta EAA-XX efter träningen.
    Det finns ju en mindre förpackning på 300gram..

Viewing 15 posts - 121 through 135 (of 224 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.