Body Science EAA-X Vs EsaPro EAA

Home Forums Kosttillskott Body Science EAA-X Vs EsaPro EAA

  • This topic is empty.
Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • Author
    Posts
  • #538259
    Pontus_H wrote:
    OLLE – Ang. folks problem med laktos. Det finns mycket få som verkligen har problem med laktos. Men det finns många som tror och vill tro att de har detta problem.

    +1

    Magbekymmer är extremt multifaktoriellt, allt från maten man äter till hur stressigt man har på jobbet. Men det är inne just nu att vara laktosintolerant så många utesluter nog laktosen helt i onödan.

    Och just det faktum att så mycket mentalt spelar in för magens välmående tror jag säkert att det finns flera som i ren placeboeffekt mår bättre när laktosen utesluts eftersom det känns bra att ha gjort en förändring. Man lugnar ner sig lite eftersom man nu gjort en insats och vips leder den minskade stressen till mindre magproblem (trots att man tror att laktosens uteslutande är faktorn).

    Vad gäller kosten tror jag mer på att spannmålsprodukter är problematiska.

    #538260
    malawiglenn wrote:
    jag kan inte ett jävla skit kan jag säga, därför jag skriver – för att lära mig något.

    Så är ONs protein mer än dubbelt så bra som body science? Du är extremt svårtolkad.. tänk på att ironi är svårt att förmedla i chatt och forum.

    Klart att vissa saker med produkterna är subjektivt, tex vilken smak som är godast osv, men själva kärnan lär ju vara det avgörande faktorn till varför man ens köper proteintillskott. 1 – Man köper ju proteintillskott för att det skall hjälpa en att bygga muskler och styrka, samt förbättra återhämtningen.. inte primärt för att det smakar gott…. Alltså känns det som att om det nu bara vore smaken som var den märkbara och mätbara skillnaden i ON vs BS så skulle det vara oerhört svårt att motivera att ett nästan 3dubbelt pris ger en 3dubbelt så bra produkt. Betalar jag typ 200kr extra per kilo för att få en lite godare smak? 2 – Det är ju som att köpa en mer än dubbelt så dyr bil för att få en lite sjystare färg + lack.. ev lite fräsigare fälgar med.

    Du tycker att du kan en hel del, jag läser det tydligt i varannan tråd.

    1 – DU köper det utav den anledningen. Lisa 34 som jobbar på SEB köper det för att det är godare än Nutrilet och hon
    vill komma i bikinin till sommaren. Du är en ovanlig kund, det är inte Lisa.

    2 – Precis, en BMW är en bil, en KIA är en bil. Båda tar dig till jobbet. De som tycker det ger mer att köra en finare bil köper en BWM och de andra köper en KIA. ON gör ett vassle protein, BC gör ett vassle protein. De som tycker att ON känns som en bättre produkt oavsett anledning betalar för det. De som tycker annorlunda köper BC.

    Nej, du får inte dubbelt så bra resultat. (Om resultat är det du nämner ovan, resultat kan också vara hur mätt du blir, om det är ditt syfte) Men du får det du vill ha.
    Vill du ha det billigaste. Köp det billigaste. Om det du tycker är godast heller är bäst förpackat är dyrare, köp det, om inte priset är det som är den absolut avgörande orsaken.

    Går någon poäng alls fram här…?

Viewing 2 posts - 16 through 17 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.