Bodyscience EAA

Home Forums Kosttillskott Bodyscience EAA

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • Author
    Posts
  • #679514
    Uttermamma wrote:
    P.S ska snart beställa, undrar om någon annan har något speciellt tips på ett annat kosttilskott man kan ta förutom gainer, malto,vassle,kreatin och EAA som är någolunda normalt och inte alltför dyrt

    Om du köper maltodextrin och EAA behöver du i princip inte gainer och vassle. Vassle kanske man kan ha som mellanmål om man vill men jag skulle föredra kasein eller en blandning mellan de två.

    #679515

    Ok har en halv 3kg burk kvar med då kör jag den som mellanmål?

    Hur ska jag göra med dosering utav EAA då? Och hur ska jag blanda de olika pulverna?

    #679516

    Ät någonting tillsammans med vasslet så blir upptaget långsammare.

    Ca 10g EAA före och 10g efter. Blanda i lite maltodextrin efter om du vill ha en s.k. gainer. Kreatinet passar bra att slänga i efter träningen också.

    #679517

    Ok nice då kör vi på det:D
    Tack så mycket för hjälpen!

    #679518
    setto wrote:
    finns det något negativt med citruline/b6 o isf i vilka doser?

    Enligt mig finns det bara fördelar.

    Produkten innehåller 1gram per servering att man eventuellt kan få mag problem på doser över 6gram är nog inget man behöver väga in när det gäller Body Science EAA-X.

    #679519

    Okej. Har återigen gått genom hela forumet (tycker jag men har förmodligen missat något väldigt uppenbart, frågar detta av ren nyfikenhet då jag läste någonstans att folk tar sitt EAA-X med dietfuel och undrar nu om detta inte förstör effekten på EAA eller om man kör eaa efter och dietfuel före eller liknande?

    #679520
    Uttermamma wrote:
    Okej. Har återigen gått genom hela forumet (tycker jag men har förmodligen missat något väldigt uppenbart, frågar detta av ren nyfikenhet då jag läste någonstans att folk tar sitt EAA-X med dietfuel och undrar nu om detta inte förstör effekten på EAA eller om man kör eaa efter och dietfuel före eller liknande?

    Tar du Diet Fuel före Body Science EAA-X stör du effekten av produkten.

    Tar du Diet Fuel efter Body Science EAA-X så stör det inte effekten av ditt EAA-X intag..

    10 minuter borde räcka..

    #679521

    Är riktigt snurrig nu, som jag fattat det ska EAA-X tas på så tom mage som möjligt? Är det lönt att jag tar någonting mer och i sådana fall vad?

    tackar så mycket för hjälpen!

    #679522
    Uttermamma wrote:
    Är riktigt snurrig nu, som jag fattat det ska EAA-X tas på så tom mage som möjligt? Är det lönt att jag tar någonting mer och i sådana fall vad?

    tackar så mycket för hjälpen!

    Du bör inte vara allt för full i magen vid ditt intag av EAA-X.

    Det går dock bra att äta något annat ca 10minuter efter ditt intag..

    Bara att fråga igen om du fortfarande inte förstår..

    #679523

    Tack,
    1. Räknas om man ätit 1,5 h innan som tom mage eller hur lång tid bör jag vänta,
    2. Är det LÖNT att ta t.ex en gainer efter eller är det bara bortkastade pengar???

    #679524
    Uttermamma wrote:
    Tack,
    1. Räknas om man ätit 1,5 h innan som tom mage eller hur lång tid bör jag vänta,
    2. Är det LÖNT att ta t.ex en gainer efter eller är det bara bortkastade pengar???

    1, 1,5 timmar räcker ganska bra..

    Det är lönt att att ta gainer eller kolhydrater om du behöver energin för att träna.

    Behöver du inte kolhydraterna är det meningslöst.

    #679525

    jag har alltid undrat varför folk klagar på att eaa smakar skit. idag drack jag mitt nya eaa från BS! nu förstår jag varför folk säger att eaa smakar piss äckligt stinkande skit!

    ps. allt annat jag kört från BS är riktigt grymt :emo-thumb.ds

    #679526

    Eaa-X smakar bättre men det är väl lite skitsamma. Sa iofs exakt samma sak som alla andra i detta tråd.

    #679527
    Gustaf Lindberg wrote:
    Sa samma sak till min flickvän och nu sitter man här ensam med en lägenhet som man inte har råd med, brustet hjärta och chattar med killar som utger sig för att vara 16-åriga tjejer med väldigt lite kläder.

    On:
    Eaa-X smakar bättre men det är väl lite skitsamma. Sa iofs exakt samma sak som alla andra i detta tråd.

    men du är iaf ingen cs nörd längre :O

    #679528

    hur mkt vatten tar ni per skopa? i den vanliga eaa:n från BS alltså

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 35 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.